Ο Πατριάρχης Ιωάννης ο Βέκκος [Patriarch Ioannis Vekkos]
- GRGSA-CA- PCENGRAVI.F01.000293
- Αρχείο
- χ.χ.
Ξυλογραφία που απεικονίζει τον Πατριάρχη Ιωάννη τον Βέκκο (κατά το Ευχολόγιο του Goar).
Ο Πατριάρχης Ιωάννης ο Βέκκος [Patriarch Ioannis Vekkos]
Ξυλογραφία που απεικονίζει τον Πατριάρχη Ιωάννη τον Βέκκο (κατά το Ευχολόγιο του Goar).
Ο Άγιος Δημήτριος [Saint Demetrius]
Χαρακτικό που απεικονίζει έφιππο τον Άγιο Δημήτριο. Στο βάθος διακρίνεται τμήμα της πόλης της Θεσσαλονίκης.
Ξυλογραφίες εκκλησιών Θεσσαλονίκης και Αγίου Όρους
2 ξυλογραφίες του ζωγράφου και χαράκτη Πολύκλειτου Ρέγκου: Η εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος στην Θεσσαλονίκη στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Παλαιών Πατρών Γερμανού (σε δύο αντίγραφα). Μονή του Αγίου Όρους (χωρίς υπόμνημα).
Ρέγκος, Πολύκλειτος (1903-1984)
[Μονή Χιλανδαρίου] [Monastery of Hilandari]
Σχέδιο της Μονής Χιλανδαρίου. Στο βάθος διακρίνεται η σκήτη της Αγίας Τριάδος.
Η Σύναξις των Αρχαγγέλων [The assembly of the Archangels]
Ξυλογραφία που αναπαριστά σύναξη των Αρχαγγέλων.
Εκατονταετηρίς του Μεσολογγίου [The centenary of Messolonghi]
Πρότυπο αναμνηστικού διπλώματος για τον εορτασμό της Eκατονταετηρίδας του Μεσολογγίου: "Αναμνηστικόν Μετάλλιον της Εθνικής Ευγνωμοσύνης" από την "Επιτροπή της Εκατονταετηρίδος του Μεσολογγίου".
Εκδότης: Επιτροπή της Εκατονταετηρίδος του Μεσολογγίου
Τόπος έκδοσης χαρακτικού: Αθήνα
Τόπος έκδοσης χαρακτικού: [Athens]
Αρχείο Χρίστου Δαγκλή (Χαρακτικό 479)
Ξυλογραφίες: 1) Μπελογιάννης, 2) Γαβριηλίδης, 3) Ξαπλωμένος, 4) Ξαπλωμένος (μεγάλο), 5) Εξορία σκηνές (μεγάλο), 6) Εξόριστοι σε σκηνή, 7) Εξόριστος σε σκηνή και γάτα, 8) Σκάκι, 9) Πορεία , 10) Ψαράδες, 11) Ειρήνη, 12) Ειρήνη περιστέρι, 13) Οκτώβρης 40, 14) Νίκη Υδατογραφίες: 1) Άγιος Ευστράτιος, 2) Πλένοντας ρούχα, 3) Καθημερινές ασχολίες
Δαγκλής, Χρίστος
Αλληλογραφία του Π. Πατρίκιου και τρίτων της περιόδου 1926 - 1995. Διάφορα πρόχειρα στιχουργήματα Π. Πατρίκιου. Στιχουργήματα τρίτων για τον Π. Π. Σκίτσα, κείμενα, κλισέ για το περιοδικό Ελληνικά Θέματα. Εθνική Αντίσταση 1940-1945: δημοσιεύματα, προκηρύξεις, φυλλάδια και άλλα διαφόρων ετών από το 1943 έως το 1991 με συναφές περιεχόμενο. Ποικίλα: σχέδιο για την ομιλία του εκπροσώπου της Ε.Σ.Η.Ε.Α. στις γιορτές του Μεσολογγίου (1988), πρόχειρες σκόρπιες σημειώσεις και σύντομα κείμενα (ποικίλου περιεχομένου), βιβλιογραφικές σημειώσεις, αντιγραφές στιχουργημάτων ή κειμένων τρίτων. Γλωσσικά λάθη – Σολοικισμοί συντακτών. "Μαργαριτάρια" συντακτών της εφημερίδας Ελευθερία (1953-1967) και ποικίλα γλωσσικά "μαργαριτάρια" δημοσιογράφων δεκαετίας 1960. Ποικίλα: κάρτες, ευρετήρια, επισκεπτήρια, σημειώματα με διευθύνσεις διαφόρων προσώπων και φορέων. Φύλλα ή αποκόμματα εφημερίδων επαρχιακού τύπου κυρίως του 1988, σποραδικά και παλαιότερων ή μεταγενέστερων ετών με ποικίλη θεματολογία. Επικήδειος λόγος Π. Πατρίκιου για το θάνατο του Στρατή Ζαχαριάδη, 1994. Χρονολόγιο ιστορικών επετείων 1822-1944. Κατάλογος Γερμανών φιλελλήνων που σκοτώθηκαν στο Μεσολόγγι και σε άλλες περιοχές κατά την Ελληνική Επανάσταση. Εικαστικό υλικό (σκίτσα, χάρτες) εγκεκριμένα από την λογοκρισία (Δικτατορίας;) προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε κάποια έκδοση. Δημοσίευμα του περ. Ανατολή (1912) για το Δικαστικό Μέγαρο Αθηνών (Λεωφ. Κηφισίας). Σχέδια Αλεξ. Νικολούδη για το κτήριο του Υπουργ. Οικονομικών (1902). Λεύκωμα με σκίτσα του σκιτσογράφου Νίκου Βέλμου. Ξυλογραφίες του Άγγελου Θεοδωρόπουλου. Μονογραφία με τίτλο "Ο Δημοσιογράφος" της Ντίνας Κούκου, ψυχολόγου-φιλολόγου. "Μεσολόγγιον", έντυπο-λεύκωμα, Αθήνα 1931. "Του Ρωμηού τα Παράξενα", ποίημα ηθικοσατυρικόν εις άσματα τρία. Ποικίλο φωτογραφικό υλικό 1920-1970. Αναλυτικά: προσωπικές και οικογενειακές φωτογραφίες Π. Πατρίκιου, το Συμβούλιο της Ένωσης Συντακτών το 1924 και άλλες φωτογραφίες από τον δημοσιογραφικό χώρο, φωτογραφίες κυρίως από τον πολιτικό χώρο από την Κατοχή έως και την Δικτατορία, φωτογραφικό υλικό για τον Χαρίλαο Τρικούπη και την αδελφή του Σοφία Τρικούπη. Ποικίλο φωτογραφικό υλικό από την καθημερινότητα, την αφρικάνικη κοινότητα, το χώρο της μόδας, εξώφυλλα δίσκων και γκραβούρες. Slides, cd, films φωτογραφιών. Άσχετα με την Ε.Σ.Η.Ε.Α., το υλικό βρέθηκε στο γραφείο του Π. Πατρίκιου.
Πατρίκιος, Παναγιώτης
Άρθρα και κριτικά σημειώματα του Γιάννη Μουγογιάννη, Δημοσιεύματα του Γιάννη Μουγογιάννη από τα περιοδικά Μακρινίτσα και Μαγνησία, Φάκελος Νομαρχιακών Εκλογών 16.10.1994 και Δημοτικών Εκλογών 11.10.1998, συνεντεύξεις, ξυλογραφίες του ζωγράφου Άγγελου Θεοδωρόπουλου.
Μουγογιάννης, Γιάννης Γ.
[Αγωνιστής του 1821] [Fighter of the 1821 Greek War of Independence]
Απεικόνιση αγωνιστή του 1821.
Religioso Greco [Έλληνας μοναχός] [Religious Greek]
Απεικονίζεται Έλληνας μοναχός σε περίτεχνα διακοσμημένο πλαίσιο.
Religiosa Greca [Ελληνίδα μοναχή] [Greek nun]
Απεικονίζεται Ελληνίδα μοναχή σε περίτεχνα διακοσμημένο πλαίσιο.
Απεικόνιση σκηνής καθημερινής ζωής των κατοίκων της Νάξου στις Κυκλάδες.
Σχεδιαστής: Rouvier
Greek male types and costumes [Τύποι Ελλήνων ανδρών και παραδοσιακές φορεσιές]
Στη ξυλογραφία απεικονίζονται τύποι Ελλήνων και ποικίλες παραδοσιακές ενδυμασίες που αυτοί συνήθιζαν να φορούν κατά την περίοδο άφιξης του βασιλιά Γεώργιου Α' στην Ελλάδα (1863).
Χαράκτης: Jackson, M.
Τόπος έκδοσης χαρακτικού: London
Τόπος έκδοσης χαρακτικού: [Λονδίνο]
Demetre Cantemir [Δημήτριος Καντεμίρ] [Dimitrie Cantemir]
Προσωπογραφία του Dimitrie Cantenir (1673-1723), Μολδαβού στρατιωτικού, πολιτικού και λόγιου που διετέλεσε ηγεμόνας της Μολδαβίας (1693, 1710-1711).
Caramana più moderna [Σύγχρονη γυναίκα από την Καραμανία] [Modern Woman of Caramania]
Ξυλογραφία στην οποία απεικονίζεται γυναίκα από την Καραμανία με παραδοσιακή ενδυμασία της εποχής.
Σχεδιαστής: [De Nicolai, Nicola]
Αναπαράσταση του ολοκαυτώματος της μονής Αρκαδίου, το οποίο την κατέστησε διαχρονικό σύμβολο ηρωισμού και θυσίας. Στην ιστορική αυτή μονή, κοντά στο Ρέθυμνο, κατά τους πρώτους μήνες της Κρητικής Επανάστασης του 1866-1869 είχαν συγκεντρωθεί 700 περίπου γυναίκες και μερικές εκατοντάδες ένοπλοι. Μετά από τρίμηνη πολιορκία οι πολιορκημένοι έβαλαν φωτιά στην πυριτιδαποθήκη -παρότι γνώριζαν ότι κάτι τέτοιο θα οδηγούσε μοιραία και στο θάνατό τους- και ολόκληρη η ανατολική πτέρυγα της μονής ανατινάχθηκε. Στο έργο απεικονίζεται η στιγμή που οι Τούρκοι χρησιμοποιούν το μεγάλο πυροβόλο με το οποίο γκρέμισαν τελικά τη σιδερόπορτα της μονής.
Τόπος έκδοσης χαρακτικού: [London]
Τόπος έκδοσης χαρακτικού: [Λονδίνο]