Εμφανίζει 9 αποτελέσματα

Αρχειακή περιγραφή
Μόνο περιγραφές ανώτατου επιπέδου Λογοτεχνία - Κριτική
Προεπισκόπηση εκτύπωσης Προβολή:

Αρχείο Χρήστου Λεβάντα

  • Αρχείο
  • 1922 - 1976

Αλληλογραφία της περιόδου 1922 - 1975, ανάμεσα στους επιστολογράφους περιλαμβάνονται οι λογοτέχνες Ναπολέων Λαπαθιώτης, Τέλλος Άγρας, Γιάννης Σκαρίμπας, Γ. Κοτζιούλας, Γρηγόρης Ξενόπουλος, Ηλίας Βικέλας, Θράσος Καστανάκης, Τάκης Δόξας, Δημοσθένης Βουτυράς, Πέτρος Σπανδωνίδης κ.ά. Βιογραφικά – Εργογραφικά Χρήστου Λεβάντα (1922 - 1976). Κριτικές. Κείμενα και ομιλίες του Χ. Λ. στη μνήμη διαφόρων λογοτεχνών και ανθρώπων των τεχνών: Αιμίλιος Βεάκης, Ηλ. Βενέζης, Δημ. Βουτυράς, Φωτ. Κόντογλου, Μήτσος Παπανικολάου, Λ. Πορφύρας. Ένα (1) κείμενο του Άνθη Βέργη (Κώστας Δημητρίου) προς τον Χ. Λ. και ποιήματα αφιερωμένα στον Χ. Λ. από τους: Αντ. Δούμα, Κούλη Κάση, Θ. Μηλιδώνη, Λουκά Μουζάκη, Τ. Μπαρμπάτο, Στ. Μπινιάρη, Αθ. Νόση, Μ. Παπαθεοδούλης (;). Δεκαεπτά (17) φωτογραφίες από διάφορες κοινωνικές εκδηλώσεις, στις οποίες εμφανίζεται και ο Χ. Λεβάντας. Εκδήλωση του "Πειραϊκού Συνδέσμου" προς τιμή του πειραιώτη λογοτέχνη Χρ. Λεβάντα, 28 Φεβρουαρίου 1966. Προσκλήσεις, λόγοι, αλλ/φία. Δημοσιεύματα Τύπου για την εκδήλωση προς τιμή του Χρ. Λεβάντα, Φεβρουάριος 1966. Εκδήλωση μνήμης στον Χ. Λ. για τα 20 χρόνια από τον θάνατό του (εφημ. Χρονογράφος , 11.3.1996). Δακτυλόγραφη-χειρόγραφη ποιητική συλλογή Θεοφάνη Γ. Μέντζου με τίτλο: Με τον ρυθμόν των κανονιών. Πολεμικές στροφές (ΙΓ΄ Μεραρχία, Μέτωπο Στρυμώνος – Ουκρανίας – Μικρασίας 1918-1919). Έργο Ρώμου Φιλύρα με τίτλο Ισπανία , δημοσιευμένο σε συνέχειες στον Τύπο, χ.χ.: απόκομμα με χειρόγραφες σημειώσεις Χρ. Λεβάντα (;) για σχεδιαζόμενη αυτόνομη έκδοση του έργου. Αποκόμματα εφημερίδων με βιβλιοκριτικές του Χ. Λ. αλλά και κείμενα τρίτων αναφερόμενα στον Χ. Λεβάντα και στο έργο του, καθώς και σε ποικίλα θέματα της πνευματικής και καλλιτεχνικής ζωής από το 1933 περίπου έως το 1975. Είκοσι οχτώ (28) έντυπα. Υλικό σχετικό με την "Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών" και άλλα σωματεία: καταστατικά, πρόγραμμα εκδηλώσεων, διαλέξεων κλπ., μεταξύ των οποίων τιμητική εκδήλωση για Κ. Βάρναλη (1956), Γρ. Ξενόπουλο (1961), Άγγ. Σικελιανό (1962). Τεύχη 1-13 (Δεκ. 1953 - Απρ. 1963) του Δελτίου Ανακοινώσεων της "Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών".

Λεβάντας, Χρήστος

Αρχείο Τάκη Σινόπουλου

  • GR-ASCSA GR GL TS 104
  • Αρχείο

Το αρχείο περιλαμβάνει χειρόγραφα, μεταφράσεις των έργων του, αλληλογραφία, προσωπικά έγγραφα και αντικείμενα, έργα άλλων, σημειώσεις, αποκόμματα εφημερίδων. Το υλικό για τον Νίκο Καχτίτση περιλαμβάνει χειρόγραφα, αλληλογραφία, αποκόμματα εφημερίδων και διάφορα έγγραφα.

Σινόπουλος,Τάκης

Αρχείο Οδυσσέα Ελύτη

  • GR-ASCSA GR GL OE 036
  • Αρχείο

Το μεγαλύτερο ποσοτικά μέρος του Αρχείου αποτελεί η Αλληλογραφία, συμποσούμενη σε 25 αρχειακούς φακέλους. Οι τίτλοι που εμφανίζονται στους φακέλους και υποφακέλους, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, έχουν δοθεί από τον ίδιο τον δημιουργό του Αρχείου και ως εκ τούτου διατηρήθηκαν στην παρούσα ταξινόμηση. Αρχικά, ένα σημαντικό τμήμα της Αλληλογραφίας, που περιλαμβάνει επιστολές κορυφαίων Ελλήνων και ξένων ανθρώπων του πνεύματος, όπως και αποκόμματα τύπου που αφορούν τον ποιητή και την βράβευσή του, είχαν δοθεί από τον Οδυσσέα Ελύτη στο Σπουδαστήριο Νεοελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, από όπου όμως, στη συνέχεια, ο ίδιος τα απέσυρε ενσωματώνοντάς τα στο αρχειακό υλικό που είχε από το 1975 παραχωρηθεί στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη. Έτσι σήμερα έχει αποκατασταθεί πλήρως η ενότητα Αλληλογραφία παρέχοντας πολύτιμο τεκμηριακό υλικό για τον ελληνικό και τον ευρωπαϊκό πνευματικό βίο από το 1945 και εξής μέχρι σήμερα. Στον κατάλογο καταγράφονται ονομαστικά όλοι οι επιστολογράφοι, θεματικά και χρονολογικά καθώς επίσης ο αριθμός και το είδος των επιστολών. Επιμέρους υποενότητα αποτελεί η συγχαρητήρια αλληλογραφία του ποιητή καθώς παρουσιάζει ξεχωριστό ενδιαφέρον λόγω της απονομής του βραβείου Nobel Λογοτεχνίας το 1979 στον Οδυσσέα Ελύτη.

Ιδιαίτερο βάρος έχει η ενότητα Χειρόγραφα, η οποία περιλαμβάνει τα σημαντικότερα από τα έργα του ποιητή σε χειρόγραφη μορφή με σχόλια και διορθώσεις από τον ίδιο κι αυτό εξαιτίας του γεγονότος ότι ο Ελύτης συνήθιζε να μην διατηρεί τις πρώτες μορφές των έργων του και τα χειρόγραφά του. Στην ίδια ενότητα ενσωματώθηκαν και οι μεταφράσεις του έργου του σε διάφορες γλώσσες.

Η τρίτη ενότητα Κριτική και Εκδόσεις περιλαμβάνει, σε χρονολογική σειρά, αποκόμματα τύπου, εφημερίδες και περιοδικά με αναφορές στο έργο του Οδυσσέα Ελύτη, κριτικές και παρουσιάσεις των εκδόσεών του. Στους 5 τελευταίους φακέλους της ενότητας αυτής βρίσκονται οι εκδόσεις των έργων του Οδυσσέα Ελύτη, πολλές από τις οποίες είναι αρκετά σπάνιες λόγω της παλαιότητάς τους, του ιδιαίτερου τυπογραφικού και καλλιτεχνικού τους ενδιαφέροντος καθώς και του περιορισμένου αριθμού αντιτύπων που είχαν εκδοθεί.

Στην τέταρτη ενότητα του Αρχείου Εικαστικά Έργα ενσωματώθηκαν έργα Ελλήνων καλλιτεχνών, όπως του Τσαρούχη, του Μόραλη και του Φασιανού, αφιερωμένα από τους δημιουργούς τους στον ποιητή, κυρίως για την εικονογράφηση των ποιητικών του έργων. Παράλληλα, στην ενότητα αυτή τοποθετήθηκαν και τα εικαστικά έργα του ίδιου του ποιητή, κυρίως κολλάζ (Συνεικόνες) και τέμπερες, καθώς επίσης και τα λευκώματα με το φωτογραφικό υλικό από όλες τις περιόδους της ζωής του Οδυσσέα Ελύτη, προσφέροντας ένα πανόραμα του βίου και της δράσης του που σε συνδυασμό με το εκτενές βιογραφικό σημείωμα του ποιητή, συνταγμένο από τον ίδιο, διαμορφώνουν μια πλήρη εικόνα για το πρόσωπο και τη δημιουργία του Οδυσσέα Ελύτη. Την ενότητα συμπληρώνουν ακουστικό υλικό (δίσκοι με μελοποιημένα έργα του ποιητή, κασέτες με συνεντεύξεις κ.ά.) και βραβεία που απονεμήθηκαν στον ποιητή συμπεριλαμβανομένων τιμητικών διπλωμάτων, μεταλλίων και άλλων διακρίσεων. Στη συλλογή υπάρχει και το επίχρυσο αντίγραφο του βραβείου Νόμπελ.

Η πέμπτη ενότητα Μελέτες για το έργο του Ο. Ελύτη περιλαμβάνει τόσο ελληνικές όσο και ξενόγλωσσες μελέτες και διατριβές.

Τέλος, στην έκτη ενότητα Προσωπική Βιβλιοθήκη Ο. Ελύτη καταγράφονται τα βιβλία και τα περιοδικά που ο ίδιος ο ποιητής δώρισε στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη. Πρόκειται για μεταφράσεις έργων του αλλά και έργα άλλων που αποτελούν μια σημαντική πηγή πληροφοριών και ολοκληρώνουν την εικόνα του ποιητή καθώς φωτίζουν τις σχέσεις του με τον πνευματικό κόσμο της Ελλάδας και της Ευρώπης της εποχής. Πολλές εκδόσεις έχουν ιδιόχειρες αφιερώσεις των λογοτεχνών ή καλλιτεχνών δημιουργών τους, ανάμεσα στους οποίους ξεχωρίζουν εκείνες των P. Eluard, P-J. Jouve, G. Ungaretti, H. Matisse, P. Picasso, Α. Εμπειρίκου, Ν. Εγγονόπουλου, Δ. Καπετανάκη, Ν. Γκάτσου και Δ. Αντωνίου.

Ελύτης, Οδυσσέας

Αρχείο Νικόλαου Πετιμεζά-Λαύρα

  • Αρχείο
  • 1912 - 1947

Εργογραφία Ν. Πετιμεζά-Λαύρα. Τρεις (3) φάκελοι σχηματισμένοι από τον ίδιο: Ο πρώτος περιλαμβάνει, όπως αναγράφεται στο εξώφυλλο, υπό έκδοση χειρόγραφα διηγήματά του με γενικό τίτλο "Ήρεμα ταξίδια" (1945). Στο φάκελο υπάρχει μόνο το
διήγημα "Ο Αιχμάλωτος". Στον δεύτερο φάκελο περιλαμβάνονται δεκαπέντε (15) υπό έκδοση χειρόγραφα διηγήματα του Ν. Πετιμεζά-Λαύρα (1942). Ο τρίτος φάκελος (χ.χ.) περιλαμβάνει τραγούδιά του με γενικό τίτλο "Τα Λησμονημένα". Όπως αναγράφεται στο εξώφυλλο του φακέλου, τα τραγούδια δεν δημοσιεύθηκαν σε κάποια συλλογική έκδοση, αλλά πολλά απ' αυτά δημοσιεύθηκαν σε εφημερίδες, περιοδικά και ημερολόγια. Δημοσιεύσεις –κυρίως διηγήματα– του Ν. Πετιμεζά σε περιοδικά και ελάχιστες κριτικές για το έργο του. Ποικίλα προσωπικά κ.ά. του Ν. Πετιμεζά-Λαύρα. Δέκα (10) επιστολές του της περιόδου των Βαλκανικών πολέμων 1912-1913 προς την γυναίκα του Ελένη. Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών (1929) για την ποιητική του συλλογή "Σιγαλών φωνών". Τρία (3)
σονέτα του Ηλ. Βουτιερίδη με τίτλο "Στην Ελλάδα του 1821" προς τον Ν. Πετιμεζά-Λαύρα και μια παρτιτούρα με τέσσερα τραγούδια (σε στίχους του Ν. Π.-Λ.) για φωνή και πιάνο του Ανδρέα Νεζερίτη (Αθήνα, 1934), που αφιερώνεται στον Ν. Πετιμεζά-Λαύρα από την Μαρίκα Βελ. Φρέρη. Φωτογραφικό άλμπουμ του Ν. Π. με φωτογραφίες από την περίοδο των Βαλκανικών Πολέμων κ.ε. Ποικίλα εργογραφικά. Τέσσερα (4) σημειωματάρια με λογοτεχνικό και γλωσσικό περιεχόμενο.

Πετιμεζάς, Νικόλαος

Αρχείο Ηλία Πετρόπουλου

  • GR-ASCSA GR ASCSA GL ENP 035

Το αρχείο του Ηλία Πετρόπουλου έχει ταξινομηθεί σε δώδεκα ενότητες: Αλληλογραφία, Προσωπικά, Εργογραφία, Εικαστικά, Θέατρο Σκιών, Ρεμπέτικο Τραγούδι, Κριτικές και Αναφορές για τον Ηλία Πετρόπουλο – Βιβλία, Άρθρα, Περιοδικά, Έλληνες και Ξένοι Διανοητές – Λογοτέχνες, Φωτογραφικό Αρχείο, Θεσσαλονίκη, Βιβλία και Δευτερογενές Υλικό.

Η ενότητα των Προσωπικών περιλαμβάνει διάφορα έγγραφα και προσωπικά χαρτιά, δώρα κρατουμένων στις φυλακές του Κορυδαλλού, σημειωματάρια με σχέδια του συγγραφέα, καθώς και σχέδια άλλων ζωγράφων (Α. Φασιανός, Β. Σπεράντζας, Ν. Μάθεσης κ.ά.) χαρισμένα στον Ηλία Πετρόπουλο. Στην ίδια ενότητα συμπεριλαμβάνεται και αντίτυπο των Ρεμπέτικων Τραγουδιών που ανήκε στο Γιάννη Σκαρίμπα και φέρει αυτόγραφες σημειώσεις του Σκαρίμπα καθώς και υπογραφές διαφόρων ρεμπετών (Β. Τσιτσάνη, Γ. Παπαϊωάννου κ.ά.).

Στην ενότητα της Εργογραφίας συμπεριλαμβάνονται διάφορα χειρόγραφα, όπως το ελληνικό κείμενο του In Berlin; notebook 1983-1984 που έχει δημοσιευτεί μόνο στα αγγλικά, και τυπογραφικά δοκίμια των βιβλίων του Ηλία Πετρόπουλου.

Η ενότητα Εικαστικά περιλαμβάνει εικονογράφηση των έργων του Ηλία Πετρόπουλου, σχέδια του συγγραφέα, έργα διαφόρων καλλιτεχνών αφιερωμένα στον Πετρόπουλo, καθώς και γενικότερα, εικαστικά έργα, βιβλία, περιοδικά, αποκόμματα εφημερίδων και περιοδικών για την καλλιτεχνική κίνηση στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχουν τα πρωτότυπα σχέδια των Ηλία Πετρόπουλου, Αλέκου Φασιανού, Νίκου Μάθεση, Μπόστ, κ.ά. Ενδεικτικά αναφέρουμε το πρωτότυπο του Αλέκου Φασιανού για το εξώφυλλο της πρώτης έκδοσης του Μπουρδέλου (1980) και το πρωτότυπο linoleum του Φασιανού για το εξώφυλλο των Ρεμπέτικων Τραγουδιών (1989).

Στην ενότητα Θέατρο Σκιών έχει ταξινομηθεί έντυπο υλικό σχετικά με τον Καραγκιόζη και το Θέατρο Σκιών καθώς και διάφορες φιγούρες χαρτοκοπτικής και κάρτ-ποστάλ με φιγούρες του Ευγένιου Σπαθάρη. Εδώ πρέπει να υπενθυμίσουμε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του συγγραφέα για τη σχέση του Καραγκιόζη με τον “υπόκοσμο” (Υπόκοσμος και Καραγκιόζης).

Το Ρεμπέτικο Τραγούδι αποτελεί τη μεγαλύτερη ενότητα στο αρχείο του Ηλία Πετρόπουλου και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στίχους ρεμπέτικων τραγουδιών (τα τραγούδια, χειρόγραφα ή δακτυλόγραφα, συχνά φέρουν τις υπογραφές των δημιουργών τους), χειρόγραφες παρτιτούρες, πρωτότυπα κείμενα ρεμπετών κ.ά. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι η μικρή συλλογή από μουσικά όργανα, όπως ο μπαγλαμάς του Βασίλη Τσιτσάνη, ένα μεσομπούζουκο των αρχών του αιώνα κ.ά.

Στην επόμενη ενότητα, Κριτικές και Αναφορές για τον Ηλία Πετρόπουλο – Βιβλία, Άρθρα, Περιοδικά, ενσωματώθηκαν μελέτες, άρθρα, περιοδικά και αποκόμματα εφημερίδων και περιοδικών – ελληνικών και ξένων – αναφορικά με το έργο του Πετρόπουλου. Επίσης βιβλία, άρθρα και περιοδικά από την προσωπική βιβλιοθήκη του συγγραφέα.

Η ενότητα Έλληνες και Ξένοι Διανοητές και Λογοτέχνες περιέχει μελέτες, άρθρα και αποκόμματα τύπου για εξέχοντες έλληνες και ξένους συγγραφείς και καλλιτέχνες. Ανάμεσά τους και η μελέτη του Πετρόπουλου "Ελύτης, Μόραλης, Τσαρούχης".

Το αρχείο συμπληρώνεται από ένα σημαντικό αριθμό Φωτογραφιών που εικονίζουν ρεμπέτες αλλά και άλλα θέματα (τοποθεσίες, χορευτές, μουσικά όργανα, αργιλέδες κ.ά) και μία ενότητα που είναι αφιερωμένη στη Θεσσαλονίκη και περιέχει υλικό που αφορά την ιστορία της Θεσσαλονίκης κυρίως κατά τον 20ό αιώνα, γκραβούρες με απεικονίσεις της πόλης καθώς και καταλόγους από εικαστικές εκθέσεις και βιβλία για τους καλλιτέχνες της πόλης.

Υπάρχουν ακόμα βιβλία από την προσωπική βιβλιοθήκη του ΗΠ (Ενότητα ΧΙ).

Πετρόπουλος, Ηλίας

Αρχείο Γιώργου Σεφέρη

  • GR-ASCSA GR ASCSA GL GS 045
  • Αρχείο
  • 1920-1970

Το αρχείο περιλαμβάνει χειρόγραφα του Γ.Σ., προσχέδια των κειμένων του, αλληλογραφία (επιστολές που έλαβε αλλά και αντίγραφα επιστολών του), προσωπικά και επαγγελματικά έγγραφα (π.χ. ημερολόγια, διαβατήρια, διπλώματα κ.ά.), αποκόμματα, κριτικές του έργου του, κείμενα άλλων, δημοσιευμένο και αδημοσίευτο υλικό. Αν και το μεγαλύτερο μέρος του αρχείου του Γ.Σ. βρίσκεται στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη, ο μελετητής θα πρέπει να έχει υπόψη του ότι σχετικό υλικό βρίσκεται και σε άλλα ιδρύματα (π.χ. Μουσείο Μπενάκη, Αρχείο ΥΠΕΞ, Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη κ.ά.) ή αρχεία (π.χ. αρχείο Κ. & Ι. Τσάτσου, τώρα στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη).
Μετά το θάνατο του Γ.Σ. η Μαρώ Σεφέρη συνέχισε να μαζεύει αποκόμματα και να διατηρεί αλληλογραφία σχετικά με τον ποιητή και το έργο του για αυτό τα χρονολογικά όρια του Αρχείου εκτείνονται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1980. Δευτερογενές υλικό, δηλ. υλικό σχετικό με το Γ.Σ. που δημιουργήθηκε μετά το θάνατό του, όπως για παράδειγμα υλικό από εκθέσεις για τον Γ.Σ., φυλάσσεται σε ξεχωριστό φάκελο. Ο όγκος του αρχείου είναι 11 γραμμικά μέτρα και τα χρονολογικά του όρια είναι από το 1900 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1980.

Το υλικό έχει ταξινομηθεί σε επτά ενότητες, πέντε από τις οποίες υποδιαιρούνται σε περαιτέρω υποενότητες. Πρέπει να σημειωθεί εδώ πώς ο Σεφέρης διατηρούσε επιμελώς, με τη βοήθεια της Μαρώς Σεφέρη, το προσωπικό του αρχείο και συνεπώς η δική του ταξινομική πρακτική υπήρξε δεσμευτική για την οργάνωση και την καταλογογράφηση του υλικού. Έτσι οι ενότητες και οι υποενότητες δεν είναι στεγανά χωρισμένες· υλικό που ανήκει σε μια συχνά βρίσκεται σε άλλη. Δύο-τρία παραδείγματα αρκούν: στην Υποενότητα Ι.Α (Ποίηση) μαζί με το υλικό του Ημερολογίου Καταστρώματος Β΄ (Φάκ. 2, υποφ. 5), υπάρχουν δύο επιστολές του Τίμου Μαλάνου που αναφέρονται στην πρώτη έκδοση της συλλογής καθώς και το τεύχος του περιοδικού Τετράδιο (Δεκ. 1945) με το ποίημα “Τελευταίος Σταθμός” και άρθρο του Τ. Μαλάνου με τίτλο «Ο ποιητής Σεφέρης». Κανονικά, οι μεν επιστολές του Μαλάνου θα έπρεπε να βρίσκονται στο φάκελο της αλληλογραφίας του (Υποενότητα ΙΙ.Α, Φάκ. 39, υποφ. 2), το δε άρθρο στην Υποενότητα VI.Α (Κείμενα τρίτων. Υλικό για τον Σεφέρη και το έργο του). Γενικότερα, αλληλογραφία ακόμη και με τακτικούς αλληλογράφους δεν πρέπει να αναζητηθεί μόνο στην Ενότητα ΙΙ (Αλληλογραφία) αφού ο Σεφέρης συχνά τοποθετούσε επιστολές μαζί με το αρχειακό υλικό του θέματος το οποίο πραγματευόταν. Έτσι, για παράδειγμα, στην Υποενότητα Ι.Α (Φάκ. 3, υποφ. 5 και 6) είχε καταχωρήσει επιστολές του Νάνου Βαλαωρίτη, του Walter Kaiser, του Yves Bonnefoy, του Lorand Gaspar κ.ά. καθώς και αντίγραφα δικών του επιστολών. Στους ίδιους υποφακέλους υπήρχαν και μεταφράσεις της συλλογής Τρία Κρυφά Ποίηματα που κανονικά θα έπρεπε να είχαν ενταχθεί στην Υποενότητα Ι.Δ (Μεταφράσεις έργων του). Ακολουθεί αναλυτικότερη περιγραφή της ταξινόμησης του υλικού:

Ενότητα Ι: ΤΟ ΕΡΓΟ
Η Ενότητα αυτή αφορά στο έργο του Γ.Σ. και υποδιαιρείται σε έξι υποενότητες. Η Υποενότητα Ι.Α (Ποίηση) και η Υποενότητα Ι.Β (Πεζογραφία) περιλαμβάνουν υλικό σχετικό με την ποίηση και τα πεζά του Γ.Σ.: χειρόγραφα, σχεδιάσματα, δακτυλόγραφα, πρωτόλεια, σημειώσεις, διάφορες μορφές των ποιημάτων και των πεζών κειμένων του, ημερολόγια, τυπογραφικά δοκίμια, ανάτυπα, αλλά και αλληλογραφία, λογαριασμούς εξόδων έκδοσης, αποκόμματα. Η Υποενότητα Ι.Γ (Μεταφράσεις) περιλαμβάνει υλικό σχετικά με μεταφράσεις που έκανε ο Γ.Σ.: σημειώσεις, χειρόγραφα, δακτυλόγραφα, μεταφραστικές δοκιμές, μεταγραφές από αρχαία κείμενα, αλληλογραφία και αποκόμματα. Η Υποενότητα Ι.Δ (Μεταφράσεις έργων του) περιλαμβάνει μεταφράσεις του έργου του Γ.Σ., τόσο του ποιητικού όσο και του πεζογραφικού, σε διάφορες γλώσσες. Υπάρχουν χειρόγραφα και δακτυλόγραφα των μεταφραστών, συχνά με διορθώσεις του Γ.Σ., ανάτυπα, αλληλογραφία με μεταφραστές/μελετητές και έντυπα των εκδοτικών οίκων με αναγγελία των εκδόσεων. Η Υποενότητα Ι.Ε (Ποικίλα) περιλαμβάνει ποικίλο υλικό, όπως βιβλιογραφικές παραπομπές, διάφορα κείμενα, σημειώσεις από διαβάσματα, αδημοσίευτα πεζά, υλικό σχετικό με τυπογραφικά θέματα, αλληλογραφία, αποκόμματα, προσχέδια και σημειώματα. Ακόμα υπάρχουν δύο υποφάκελοι σχετικοί με τη δήλωση Σεφέρη επί Χούντας. Τέλος η Υποενότητα Ι.Στ (Σκίτσα) περιλαμβάνει εννέα σκίτσα του Γ.Σ. Ας σημειωθεί εδώ πως πολλά ακόμη σκίτσα βρίσκονται σκόρπια στα χειρόγραφά του.

Ενότητα ΙΙ: ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ
Η ενότητα της αλληλογραφίας είναι χωρισμένη σε πέντε υποενότητες. Υποενότητα ΙΙ.Α (ελληνόγλωσση και ξενόγλωσση), ΙΙ.Β (Οικογενειακή), ΙΙ.Γ (Αλληλογραφία με εκδότες, οργανισμούς, πανεπιστήμια κλπ.), ΙΙ.Δ (Αλληλογραφία και άλλο υλικό σχετικό με Νόμπελ) και ΙΙ.Ε (Σχέδια και αντίγραφα επιστολών του Γ.Σ.). Όπως αναφέρθηκε ήδη, αλληλογραφία υπάρχει επίσης ενταγμένη σε διάφορες θεματικές ενότητες μέσα στο Αρχείο. Η υποενότητα ΙΙ.Α είναι ταξινομημένη αλφαβητικά εκτός από κάποιους υποφακέλους που είναι οργανωμένοι χρονολογικά ή θεματικά (π.χ. αλληλογραφία σχετικά με το χτίσιμο του σπιτιού στην Άγρας). Στην Οικογενειακή Αλληλογραφία (ΙΙ.Β) υπάρχει και ένας υποφάκελος (Φακ. 53, υποφ. 2) που καλύπτει τη χρονική περίοδο 1920-1939 και περιέχει γράμματα όχι μόνο συγγενών αλλά και φίλων. Η Υποενότητα ΙΙ.Γ είναι οργανωμένη βάσει της γλώσσας στην οποία έχει μεταφραστεί το έργο του Γ.Σ. και περιλαμβάνει, εκτός από την αλληλογραφία και συμβόλαια, εκκαθαριστικά και άλλα σημειώματα, αποδείξεις, κλπ. Ακολουθεί ένας φάκελος με αλληλογραφία με εκδότες, οργανισμούς κλπ οργανωμένος χρονολογικά. Η Υποενότητα ΙΙ.Δ είναι θεματική και περιλαμβάνει υλικό σχετικά με το βραβείο Νόμπελ, τόσο αλληλογραφία (με εκδοτικούς οίκους και πανεπιστήμια, συγχαρητήριες επιστολές, τηλεγραφήματα, δελτάρια, ευχαριστήρια Γ.Σ.) όσο και υλικό σχετικά με την τελετή (προσκλητήρια, λόγοι της Στοκχόλμης, βιογραφικό σημείωμα κλπ) και διάφορα έντυπα. Η Υποενότητα ΙΙ.Ε περιλαμβάνει σχέδια και αντίγραφα επιστολών του Γ.Σ. ταξινομημένα σε χρονολογική σειρά βάσει της πρακτικής του Γ.Σ.

Ενότητα ΙΙΙ: ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Η Ενότητα αυτή είναι χωρισμένη σε τέσσερις υποενότητες. Η Υποενότητα ΙΙΙ.Α (Σπουδές) περιλαμβάνει υλικό σχετικά με τα μαθητικά και φοιτητικά χρόνια του Γ.Σ. στην Αθήνα και το Παρίσι αντίστοιχα (τετράδια, βιβλία, σημειωματάρια, έλεγχοι προόδου, βεβαιώσεις, επιστολές, φοιτητικές ταυτότητες κλπ). Η Υποενότητα ΙΙΙ.Β (Πιστοποιητικά) περιλαμβάνει διάφορα επίσημα έγγραφα όπως βιβλιάρια, διαβατήρια, ταυτότητες, στρατολογικά έντυπα, άδειες οδήγησης και έντυπα σχετικά με το αυτοκίνητο. Ακόμα υπάρχουν φάκελοι με ιατρικές εξετάσεις του Γ.Σ. και οι ταινίες από τα στεφάνια της κηδείας του. Στην Υποενότητα ΙΙΙ.Γ (Τιμητικές διακρίσεις) ανήκουν διπλώματα παρασήμων, το επίτιμο διδακτορικό δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο του Cambridge καθώς και όλο το σχετικό υλικό (αλληλογραφία, φωτογραφίες, σημειώσεις του Γ.Σ., αποκόμματα, διάφορα έντυπα), διάφορα τιμητικά διπλώματα συμπεριλαμβανομένων των διπλώματων των πανεπιστημίων Θεσ/νίκης, Princeton και Οξφόρδης. Η Υποενότητα ΙΙΙ.Δ (Ημερολόγια τσέπης, «memos») περιλαμβάνει ημερολόγια ταξινομημένα χρονολογικά, ατζέντες και σημειωματάρια.

Ενότητα ΙV: ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΝΔΙΕΦΕΡΕ
Η Ενότητα ΙV περιλαμβάνει υλικό που ενδιέφερε το Γ.Σ., κυρίως αποκόμματα, ανάτυπα και διάφορα έντυπα. Χωρίζεται στις εξής υποενότητες: Υποενότητα ΙV.Α (Αποκόμματα τύπου κατά αλφαβητική σειρά, κυρίως υλικό σχετικά με ανθρώπους του πνεύματος, αλλά και για την Κύπρο ή τη γλώσσα. Συμπεριλαμβάνονται αποκόμματα ξένου τύπου), Υποενότητα ΙV.Β (Αποκόμματα τύπου σε χρονολογική σειρά, κυρίως υλικό πολιτικό και λογοτεχνικό. Συμπεριλαμβάνονται αποκόμματα ξένου τύπου και σπάνια ντοκουμέντα του προδεκεμβριανού τύπου), Υποενότητα ΙV.Γ (Εκδόσεις, χειρόγραφα, ανάτυπα, τεύχη περιοδικών κλπ.) και Υποενότητα ΙV.Δ (Ποικίλα, όπως εικαστικό υλικό, προγράμματα, φυλλάδια κτλ.).

Ενότητα V: ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
Το υλικό της ενότητας αυτής αφορά δραστηριότητες του Γ.Σ. που έχουν σχέση με την επαγγελματική ιδιότητά του ως διπλωμάτη και δημοσίου προσώπου, για παράδειγμα ποικίλο υλικό που αφορά την επίσκεψη του Herriot στην Ελλάδα (1929), την περίοδο 1957-9 στο Λονδίνο, την ανάμιξη του Γ.Σ. στο Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας και την Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών, τη μετακομιδή των οστών του Κάλβου.

Ενότητα VΙ: ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΡΙΤΩΝ
Η Ενότητα αυτή είναι χωρισμένη σε δύο υποενότητες, την Υποενότητα VΙ.Α (Υλικό
για τον Σεφέρη και το έργο του) και την Υποενότητα VΙ.Β (Κείμενα προς τον Σεφέρη). Η Υποενότητα VΙ.Α περιλαμβάνει κυρίως ανάτυπα, αφιερώματα περιοδικών, έντυπα, αποκόμματα που αφορούν το Γ.Σ. και το έργο του. Τα αποκόμματα είναι ταξινομημένα κατά κύριο λόγο χρονολογικά, αλλά και θεματικά, π.χ. η υπόθεση του επάθλου Παλαμά (1947). Αποκόμματα ξένου τύπου είναι ταξινομημένα χωριστά και μεγάλος όγκος τους αφορά στην απονομή του βραβείου Νόμπελ. Στην ίδια Υποενότητα έχει ταξινομηθεί και αλληλογραφία σχετική με το θάνατο του Γ.Σ., τόσο επιστολές του 1971 όταν ήταν άρρωστος όσο και τα συλληπητήρια τηλεγραφήματα και επιστολές μετά το θάνατό του. Η Υποενότητα VΙ.Β περιλαμβάνει κείμενα άλλων προς το Γ.Σ., Ελλήνων και ξένων.

Ενότητα VΙΙ: ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Στην Ενότητα αυτή έχει ενταχθεί οπτικοακουστικό υλικό, στίχοι Γ.Σ. και υλικό σχετικό με μελοποίηση ποιημάτων του από τον Α. Κουνάδη, αλλά και μαγνητοταινίες με τη φωνή του Γ.Σ., ταινία πορτραίτο του ποιητή και φωτογραφίες. Στην Ενότητα αυτή έχει ενταχθεί και το φωτογραφικό υλικό από την έκθεση Greek Month στο Λονδίνο (1975).

Εκτός Ενοτήτων, σε ξεχωριστό φάκελο φυλάσσεται δευτερογενές υλικό που δημιουργήθηκε μετά το θάνατο του Γ.Σ.

Στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη φυλάσσεται ακόμα και μπρούντζινο εκμαγείο δεξιού χεριού Γ.Σ.

Σεφέρης, Γιώργος

Αρχείο Βασίλη Βασιλικού

  • GR-ASCSA GR GL VV 099
  • Αρχείο

Το αρχείο του Βασίλη Βασιλικού αρθρώνεται σε ένδεκα (11) ενότητες. Ακολουθεί σύντομη περιγραφή της κάθε ενότητας και των υποενοτήτων.

ΕΝΟΤΗΤΑ 100 ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 101: ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει εισερχόμενη οικογενειακή αλληλογραφία

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 102: ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει εισερχόμενη αλληλογραφία (Έλληνες επιστολογράφοι) Χωρίζεται σε δύο μέρη: Φυσικά πρόσωπα και Ινστιτούτα/Οργανισμοί

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 103: ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει εισερχόμενη αλληλογραφία (Ξένοι επιστολογράφοι) Χωρίζεται σε δύο μέρη: Φυσικά πρόσωπα και Ινστιτούτα/Οργανισμοί

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 104: ΕΞΕΡΧΟΜΕΝΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει αντίγραφα και πρωτότυπα εξερχόμενης αλληλογραφίας του Β.Β.

ΕΝΟΤΗΤΑ 200 ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 201: ΣΧΟΛΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ- ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ – ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει προσωπικά τεκμήρια από τα σχολικά χρόνια του Β.Β., τις πανεπιστημιακές του σπουδές και τη στρατιωτική του θητεία

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 202: ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΡΙΕΡΑ/ ΠΟΙΚΙΛΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει προσωπικά τεκμήρια από τη δημοσιογραφική του καριέρα, ταξιδιωτικά τεκμήρια και άλλα προσωπικά

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 203: ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ/ΥΛΙΚΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Η υποενότητα περιλαμβάνει υλικό σχετικό με την περίοδο της δικτατορίας (φυλλάδια, ενημερωτικά δελτία, ανακοινώσεις εκδηλώσεων αντιδικτατορικών ομάδων και κινήσεων στο εξωτερικό και άλλο υλικό) καθώς και ερευνητικό υλικό του Β.Β. για το ίδιο θέμα

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 204: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει τεκμήρια του Νίκου Βασιλικού, πατέρα του Β.Β., της Έλζας Βασιλικού – Βλάχου, αδελφής του Β.Β., της Μιμής Ατσίδη-Βασιλικού και έγγραφα σχετικά με το κτήμα Βασιλικού στη Θάσο. [Βλέπετε επίσης ΕΝΟΤΗΤΑ 800 Υποενότητα 801 για φωτογραφικό υλικό καθώς και Αρχείο Νίκου Βασιλικού GL NV 109]

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 205: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ – ΕΡΤ - ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ/ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΜΕ ΕΚΔΟΤΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΥΣ ΚΛΠ
Η υποενότητα περιλαμβάνει ποικίλο υλικό από τη θητεία του Β.Β. στην Ε.Ρ.Τ., συμβάσεις-συμφωνητικά με εκδοτικούς οίκους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, συμβόλαια με εταιρείες παραγωγής, φορείς, πρόσωπα καθώς και εκκαθαριστικά σημειώματα πνευματικών δικαιωμάτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 206: ΕΓΓΡΑΦΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ
Η υποενότητα περιλαμβάνει έγγραφα οικονομικής φύσεως, αποδείξεις, λογαριασμούς, τραπεζικά έγγραφα, εκκαθαριστικά σημειώματα αποδοχών

ΕΝΟΤΗΤΑ 300 ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΟ

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 301: ΠΡΩΤΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΓΡΑΠΤΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει τα πρώτα λογοτεχνικά γραπτά του Β.Β., ποιήματα, διηγήματα, κείμενα και μεταφράσεις. [Βλ. επίσης ΕΝΟΤΗΤΑ 200 ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 201 και ΕΝΟΤΗΤΑ 300 ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 302]

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 302: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει χειρόγραφα του Β.Β., αντίγραφα, σημειώσεις, κριτικά κείμενα, μεταφράσεις, κείμενα παρουσιάσεων και σχετικό υλικό για τα βιβλία του (μυθιστορήματα, νουβέλες και διηγήματα.) Έχει γίνει προσπάθεια για χρονολογική κατάταξη του υλικού, σύμφωνα με τις ημερομηνίες έκδοσης, όπου αυτό ήταν δυνατό. [ Σημείωση. Για βιβλιοπαρουσιάσεις, κριτικές, δημοσιεύματα βλ. και ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 406 Κείμενα άλλων για τον Β.Β., ΕΝΟΤΗΤΑ 900 ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 901: Αποκόμματα τύπου χρονολογικά, ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 902: Αποκόμματα τύπου θεματικά]

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 303: ΠΟΙΗΣΗ
Η υποενότητα περιλαμβάνει χειρόγραφα, δακτυλόγραφα καθώς και φωτοαντίγραφα ποιημάτων του Β.Β. (δημοσιευμένων και μη) καθώς και μεταφράσεις ποιημάτων του και σχεδιάσματα.

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 304: ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει χειρόγραφα, δακτυλόγραφα θεατρικών κειμένων του Β.Β. (δημοσιευμένων και μη) καθώς και κείμενα σεναρίων και μεταφράσεις.

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 305: ΣΕΝΑΡΙΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει χειρόγραφα, δακτυλόγραφα σεναρίων. [Βλ. και ΕΝΟΤΗΤΑ 1000, ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 1001 ΦΑΚ. 1001/1 Αφίσες]

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 306: ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ
Η υποενότητα περιλαμβάνει μεταφράσεις του Β.Β ποιημάτων και πεζών.

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 307: ΠΟΙΚΙΛΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ (ΣΕΛΙΔΕΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ, ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑΡΙΑ, ΚΕΙΜΕΝΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ, ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ, ΚΛΠ.)
Η υποενότητα περιλαμβάνει ποικίλα κείμενα λογοτεχνικού περιεχομένου, σελίδες ημερολογίου, σημειωματάρια, αποσπασματικά κείμενα λογοτεχνικού περιεχομένου άτιτλα [ Βλ. επίσης κείμενα ποικίλα δημοσιευμένα και αδημοσίευτα (με τίτλους) στην Ενότητα 300, ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 302]

ΕΝΟΤΗΤΑ 400 ΚΕΙΜΕΝΑ – ΑΡΘΡΑ - ΚΡΙΤΙΚΕΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Β.Β - ΥΛΙΚΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΕΝ ΑΠΟ ΤΟΝ Β.Β. - ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΛΛΩΝ ΓΙΑ ΤΟ Β.Β. – ΚΕΙΜΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΑ

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 401: ΚΕΙΜΕΝΑ Β.Β. (ΟΧΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ)
Η υποενότητα περιλαμβάνει ποικίλου περιεχομένου κείμενα του Β.Β. (όχι λογοτεχνικά)

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 402: ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ Β.Β. (ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ , ΔΑΚΤΥΛΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ)
Η υποενότητα περιλαμβάνει άρθρα του Β.Β. σε εφημερίδες (Τα Νέα και Ελευθεροτυπία) μέσα από μόνιμες στήλες και έκτακτες συνεργασίες καθώς και δημοσιεύματα του σε περιοδικά και εφημερίδες ( Οικονομική Επιθεώρηση, 4 Τροχοί, Θασίων Γη κ.α) καθώς και έκτακτες συνεργασίες του. Τα κείμενα είναι είτε δακτυλόγραφα είτε αποκόμματα εφημερίδων. [Βλ. και ΕΝΟΤΗΤΑ 900 ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 901 Αποκόμματα χρονολογικά]

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 403: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Η υποενότητα περιλαμβάνει συνεντεύξεις του Β.Β. σε διάφορα έντυπα

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 404: ΥΛΙΚΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΕΝ ΑΠΟ ΤΟΝ Β.Β. ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΕΡΕΥΝΑΣ (ποικίλης θεματολογίας)
Η υποενότητα περιλαμβάνει υλικό συγκεντρωθέν από τον Β.Β. σχετικά με προσωπικότητες όπως οι Μίκης Θεοδωράκης, Αλέξανδρος Παναγούλης, κ.α.) καθώς και υλικό έρευνας ποικίλης θεματολογίας. Στην υποενότητα αυτή έχουν ενταχθεί και τεκμήρια σχετικά με την Εταιρεία Συγγραφέων.

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 405: ΥΛΙΚΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΣΥΝΕΔΡΙΑ – ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ Β.Β. (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ)
Η υποενότητα περιλαμβάνει πληροφοριακό υλικό σχετικά με συνέδρια, ομιλίες και εκδηλώσεις στις οποίες έχει λάβει μέρος ο Β.Β. καθώς και αποκόμματα τύπου [Για τα αποκόμματα τύπου βλ. επίσης ΕΝΟΤΗΤΑ 900 ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 901]

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 406: ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΛΛΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ Β.Β. ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ
Η υποενότητα περιλαμβάνει κείμενα άλλων για τον Β.Β. και το έργο του. Όπου υπάρχουν λεπτομέρειες (ημερομηνία, είδος κειμένου (ομιλία, άρθρο, κλπ) δηλώνονται. Δεν ακολουθείται χρονολογική σειρά.

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 407: ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΛΛΩΝ
Η υποενότητα περιλαμβάνει κείμενα (ποιήματα και πεζά) με αφιερώσεις στον Β.Β. και κείμενα που του έχουν αποσταλεί.

ΕΝΟΤΗΤΑ 500 ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΟΛΚ

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 501: ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΟΛΚ – ΔΙΚΗ
Η υποενότητα περιλαμβάνει υλικό σχετικό με τη δίκη Πόλκ (αντίγραφα καταθέσεων, εκθέσεων, απολογιών και βουλευμάτων) και φωτογραφικό υλικό. Ο Νίκος Βασιλικός ήταν ένας εκ των συνηγόρων του Γ. Στακτόπουλου, ενός εκ των κατηγορουμένων για τη δολοφονία Τζωρτζ Πόλκ.

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 502: ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΟΛΚ – ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ
Η υποενότητα περιλαμβάνει αποκόμματα τύπου για την υπόθεση Πόλκ. [Τα περιεχόμενα της υποενότητας ταξινομήθηκαν και καταλογογραφήθηκαν από τον Άγγελο Μπράχο.]

ΕΝΟΤΗΤΑ 600 ΟΥΝΕΣΚΟ

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 601: ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ
Η υποενοτητα περιλαμβάνει την αλληλογραφία εισερχόμενη και εξερχόμενη του Β.Β. με την ιδιότητα του πρεσβευτή της Ελλάδας στην Ουνέσκο καθώς και ποικίλο σχετικό υλικό. Ο Β.Β. διετέλεσε πρέσβης της Ελλάδας στην Ουνέσκο τα έτη 1996 έως 2004.

ΕΝΟΤΗΤΑ 700 ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ (VHS και υλικό σχετικό με την εκπομπή)

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 701: Φωτογραφικό υλικό από την εκπομπή ‘ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ’
Η υποενότητα περιλαμβάνει φωτογραφικό υλικό από την εκπομπή του Β.Β. ‘Άξιον εστί.΄

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 702: VHS Η υποενότητα περιλαμβάνει κασέτες VHS με επεισόδια της εκπομπής 'Αξιον εστί.'

ΕΝΟΤΗΤΑ 800 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 801: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ (ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ/ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ/ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ/ΣΥΝΕΔΡΙΑ/ΟΜΙΛΙΕΣ)
Η υποενότητα περιλαμβάνει φωτογραφικό υλικό. Οικογενειακές φωτογραφίες της οικογένειας Νίκου και Καίτης Βασιλικού(λευκώματα) υπάρχουν επίσης στην ΕΝΟΤΗΤΑ 200, ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 204.

Series 900 ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ [ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Β.Β - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ – ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΕΣ – ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ]

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 901: ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει αποκόμματα τύπου ταξινομημένα χρονολογικά (ανά έτος). [Βλ. συνεντεύξεις ΕΝΟΤΗΤΑ 400 ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 403 Συνεντεύξεις και αποκόμματα τύπου ΕΝΟΤΗΤΑ 900 ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 901 Αποκόμματα τύπου Χρονολογικά]

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 902: ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΑ [Z /ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ/ ΛΕΗΛΑΤΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΜΑΤΩΜΕΝΗ ΧΩΡΑ κ.α)
Η υποενότητα περιλαμβάνει αποκόμματα τύπου ταξινομημένα θεματικά. [Βλ. και αποκόμματα τύπου στην ΕΝΟΤΗΤΑ 900 ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 901].

ΕΝΟΤΗΤΑ 1000 ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ/3D ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 1001: ΑΦΙΣΕΣ
Η υποενότητα περιλαμβάνει αφίσες

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 1002: ΣΚΙΤΣΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει σκίτσα

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 1003: ΠΟΙΚΙΛΑ
Η υπενότητα περιλαμβάνει ποικίλο έντυπο υλικό

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 1004: ΥΔΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΙΜΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ
Η υποενότητα περιλαμβάνει υδατογραφίες της Μιμής Βασιλικού. Τα έργα είναι άτιτλα. [Η περιγραφή και η καταλογογράφηση έχει γίνει από την Deborah Ninios]

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 1005: 3D ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
Η υποενότητα περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα μια δερμάτινη βαλίτσα και έναν δερμάτινο χαρτοφύλακα, κορνίζες με φωτογραφίες κ.α

ΕΝΟΤΗΤΑ 1100 ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ Β.Β

Περιλαμβάνει αντίτυπα των μεταφρασμένων του βιβλίων και αντίτυπα βιβλίων του στα ελληνικά καθώς και έντυπο ενημερωτικό υλικό ποικίλου περιεχομένου.

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 1101: ΒΙΒΛΙΑ Β.Β ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Η καταλογογράφηση έχει γίνει από το βιβλιοθηκονομικό τμήμα της Γενναδείου Βιβλιοθήκης

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 1102: ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ Β.Β
Η καταλογογράφηση έχει γίνει από το βιβλιοθηκονομικό τμήμα της Γενναδείου Βιβλιοθήκης

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 1103: ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΙΚΙΛΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
Η υποενότητα περιλαμβάνει ποικίλο ενημερωτικό υλικό (έντυπα, φυλλάδια, κ.α)

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 1104: ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ Β.Β.

Βασιλικός, Βασίλης

Αρχείο Άρη Μαραγκόπουλου

  • Αρχείο

Περιλαμβάνει τα ίχνη της μέχρι στιγμής πνευματικής πορείας του συγγραφέα: το υλικό που χρησιμοποιήθηκε για τη συγγραφή των βιβλίων του έως το 2018, προγενέστερες γραφές έργων του, τεκμήρια της εκδοτικής και της διδακτικής του δράσης, αλληλογραφία, κριτικογραφία, φωτογραφικό υλικό, καθώς και τη βιβλιοθήκη του για τον James Joyce, με τον οποίο ασχολείται συστηματικά.

Μαραγκόπουλος, Άρης

Αρχείο Άγγελου Τερζάκη

  • GR-ASCSA GR ASCSA GL AT 056
  • Αρχείο
  • 1927-1978

Το αρχείο Άγγελου Τερζάκη δωρήθηκε στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη από το γιο του Δημήτρη στις 6 Σεπτεμβρίου 2001 και κατά την παραλαβή του αποτελείτο από πέντε κούτες υλικού. Η ταξινόμησή του ξεκίνησε τον Οκτώβριο 2003 και ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2004. Το Μάιο του 2005 έφθασε στη Γεννάδειο δεύτερη παραλαβή του αρχείου, με όγκο μεγαλύτερο από εκείνον της πρώτης παραλαβής. Η ταξινόμησή του και η ενσωμάτωσή του στον κατάλογο διήρκησε μέχρι τις αρχές του 2007.

Το αρχείο περιλαμβάνει χειρόγραφα και δακτυλόγραφα έργων του Τερζάκη, επιστολές, προσωπικά έγγραφα, δημοσιεύματα και άλλα κείμενα, αποκόμματα από τον τύπο, υλικό από τις παραστάσεις θεατρικών του έργων καθώς και υλικό από τις διάφορες επαγγελματικές του δραστηριότητες (π.χ. διδασκαλία στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου).
Ο όγκος του αρχείου είναι 4.215 γραμμικά μέτρα και τα χρονολογικά του όρια από το 1927 έως το 1980. Το υλικό έχει ταξινομηθεί στις ακόλουθες 14 ενότητες με φακέλους και υποφακέλους:

Ενότητα Ι: ΘΕΑΤΡΙΚΑ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ
Η Ενότητα αυτή υποδιαιρείται σε δύο υποενότητες, την Υποενότητα Ι.1 (Θεατρικά-Κουκλοθέατρο) και την Υποενότητα Ι.2 (Κινηματογραφικά), που περιλαμβάνουν κατά κύριο λόγο χειρόγραφα και δακτυλόγραφα κείμενα θεατρικών έργων, έργων για κουκλοθέατρο και κινηματογραφικών σεναρίων αντιστοίχως. Κάποια από τα έργα συνοδεύονται από ιδιόχειρες σημειώσεις του συγγραφέα, σημειώματα με σκέψεις και πρώτες μορφές των έργων, αποκόμματα εφημερίδων, ενίοτε προσκλήσεις, φωτογραφίες και προγράμματα παραστάσεων. Ξεχωρίζουν δύο ‘εργαστήρια’ θεατρικών έργων, ένα για το έργο Απόψε ή την Αυγή και το άλλο για τη Μαρία Αντουανέττα και τη Γαλλική Επανάσταση. Στους φακέλους περιλαμβάνεται περιστασιακά και αλληλογραφία σχετικά με τις θεατρικές παραστάσεις των έργων. Στην Υποενότητα Ι.1 (Θεατρικά) έχει ενταχθεί και υλικό σχετικά με τα θεατρικά ενδιαφέροντα του Τερζάκη υπό τον τίτλο ‘Διάφορα’ που προέρχεται κυρίως από τα ταξίδια του στην Γερμανία, τη Ρωσία (με έμφαση στον Τσέχωφ) και τη Ρουμανία.

Ενότητα ΙΙ: ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ
Η Ενότητα αυτή περιλαμβάνει χειρόγραφα και δακτυλόγραφα κείμενα σε διάφορες μορφές, σημειώσεις και τυπογραφικά δοκίμια. Μεταξύ των κειμένων υπάρχουν και μυθιστορήματα του Τερζάκη που δημοσιεύτηκαν σε συνέχειες στον τύπο και έχουν συγκεντρωθεί σε λευκώματα. Συγκεκριμένα οι συνέχειες του έργου Το Λυκόφως των Ανθρώπων έχουν φωτογραφηθεί και ο υποφάκελος περιλαμβάνει τόσο τις φωτογραφίες όσο και τα αρνητικά τους.

Ενότητα ΙΙI: ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ
Η Ενότητα αυτή περιλαμβάνει χειρόγραφα κείμενα σε διάφορες μορφές, ένα τυπογραφικό δοκίμιο, αποκόμματα τύπου και αλληλογραφία.

Ενότητα ΙV: ΔΟΚΙΜΙΑ-ΜΕΛΕΤΕΣ
Η Ενότητα αυτή περιλαμβάνει χειρόγραφα και δακτυλόγραφα κείμενα σε διάφορες μορφές με σημειώσεις και διορθώσεις, σημειώματα και σχεδιάσματα, αποκόμματα τύπου και αλληλογραφία. Ακόμα υπάρχει και υλικό σχετικά με τα θέματα που δούλευε και τον ενδιέφεραν, όπως βιβλιογραφία και αποκόμματα.

Ενότητα V: ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Ενότητα που περιέχει χειρόγραφα και δακτυλόγραφα κείμενα επιφυλλίδων (Υποενότητα V.1), πολλά από τα οποία ήταν προς δημοσίευση στην εφημερίδα Το Βήμα. Δημοσιευμένες επιφυλλίδες στην εφημερίδα Το Βήμα περιλαμβάνονται και στην Ενότητα ΧΙΙ: Κριτική για το έργο του – Αποκόμματα. Επιφυλλίδες του Τερζάκη δημοσιεύτηκαν αργότερα στον τόμο Ο Άνθρωπος σε αδιέξοδο, Εκδόσεις των Φίλων 1981 και στον τόμο Ένας μεταβαλλόμενος κόσμος, Εκδόσεις των Φίλων 1983. Τα κείμενα έχουν ταξινομηθεί αλφαβητικά. Η Υποενότητα V.2 περιλαμβάνει θεατρικές κριτικές του Α.Τ. δημοσιευμένες στην εφημερίδα Το Βήμα και ταξινομημένες χρονολογικά (αποκόμματα 1949-1965).
Σημείωση: Στο ΦΑΚ. 15 αυτό φυλάσσονται τα πρωτότυπα των αποκομμάτων του τύπου που έχουν φωτοτυπηθεί σε αντιόξινο χαρτί και βρίσκονται ενταγμένα στις διάφορες ενότητες.

Ενότητα VΙ: ΚΕΙΜΕΝΑ ΟΜΙΛΙΩΝ
Στην ενότητα αυτή εντάσσονται χειρόγραφα και δακτυλόγραφα κείμενα ομιλιών του
Τερζάκη με διάφορα θέματα, σημειώσεις, αλληλογραφία και αποκόμματα τύπου. Τα κείμενα υπάρχουν σε διάφορες μορφές, οι πρώτες με διορθώσεις και συμπληρώσεις. Ορισμένα κείμενα υπάρχουν και σε μετάφραση, π.χ. στα Αγγλικά. Μεταξύ των λόγων υπάρχουν και ορισμένοι επικήδειοι λόγοι που εκφώνησε ο Τερζάκης για ανθρώπους του θεάτρου. Ξεχωρίζουν οι διαλέξεις του στο μορφωτικό σύλλογο Αθήναιον.

Ενότητα VΙΙ: ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ
Στην Υποενότητα VIΙ.1: Μεταφράσεις του ίδιου περιλαμβάνονται χειρόγραφα και δακτυλόγραφα κείμενα μεταφράσεων που έκανε ο Τερζάκης, τόσο ξενόγλωσσων όσο και αρχαίων ελληνικών έργων. Επίσης περιέχονται σημειώσεις του Τερζάκη, αποκόμματα από τη Νέα Εστία καθώς και ένα φύλλο της εφημερίδας La Gazette des Lettres (20/9/47).
Στην Υποενότητα VII.2: Μεταφράσεις έργων του Τερζάκη περιλαμβάνονται μεταφράσεις έργων του στα Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και Σουηδικά. Πρόκειται για δακτυλόγραφα κείμενα, ορισμένα με χειρόγραφες διορθώσεις. Συμπεριλαμβάνονται και αυτόγραφα κείμενα του Τερζάκη με διορθώσεις και παρατηρήσεις στο κείμενο της μετάφρασης για την καλύτερη απόδοση του ελληνικού κειμένου στην ξένη γλώσσα. Στις περισσότερες περιπτώσεις αναφέρεται το όνομα του μεταφραστή. Στην υποενότητα αυτή υπάρχει και αλληλογραφία με τους διάφορους μεταφραστές, καθώς και διάφορα σημείωματα του Τερζάκη. Ιδιαίτερη μνεία χρειάζεται για το υλικό της μετάφρασης της Πριγκηπέσσας Ιζαμπώ στα Γαλλικά όπου περιλαμβάνεται λεύκωμα με επικολλημένα αποκόμματα από την πρώτη δημοσίευση του έργου σε συνέχειες στην εφημερίδα Η Καθημερινή (1937-38), με ιδιόχειρες διορθώσεις και σημειώσεις στο περιθώριο, προφανώς από το ‘ξαναδούλεμα’ του έργου από τον Τερζάκη για την έκδοση του μυθιστορήματος μετά τον πόλεμο.

Ενότητα VIΙΙ: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνεται υλικό από τις επαγγελματικές δραστηριότητες του Τερζάκη που διαφοροποιούνται από τη συγγραφική του δράση, για παράδειγμα η διδασκαλία του στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, όπως και η συμμετοχή του στην Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών. Περιλαμβάνονται υπηρεσιακά έγγραφα, αλληλογραφία, πρακτικά συνεδριάσεων (χειρόγραφα και δακτυλόγραφα), αποδείξεις, προγράμματα εξετάσεων και βαθμολογικοί πίνακες σπουδαστών, αυτόγραφα σημειώματα του Τερζάκη, αποκόμματα και ορισμένα φύλλα της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως. Η ταξινόμηση έγινε χρονολογικά. Τα μαθήματα δραματολογίας του Α.Τ. χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1930 και εκτείνονται μέχρι τουλάχιστον το 1957. Περιλαμβάνουν πλούσιο υλικό, σημειώσεις, διαρθρώσεις μαθημάτων, βιβλιογραφικές παραπομπές. Εκτός από τους σκοπούς της διδασκαλίας φαίνεται ότι ο Α.Τ. ετοίμαζε και κάποια σχετική έκδοση (εγχειρίδιο δραματολογίας;).

Ενότητα ΙX: ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ
Σημείωση: Aλληλογραφία υπάρχει και στις εξής ενότητες: Ι.1, ΙΙΙ, ΙV, VI, VII.2, ΙΧ, Χ, ΧΙΙ, ΧΙΙΙ.
Αλληλογραφία βρέθηκε ενταγμένη από τον ίδιο τον Τερζάκη σε διάφορες θεματικές ενότητες και διατηρήθηκε μαζί με το υλικό που συνόδευε. Π.χ. στην Ενότητα ΧΙΙ: Κριτική για το έργο του-Αποκόμματα, ο μελετητής θα βρει επιστολές που αναφέρονται σε συγκεκριμένα έργα του Τερζάκη μαζί με σχετικά αποκόμματα από τον Τύπο. Στην Ενότητα VIII ταξινομήθηκε αλφαβητικά αλληλογραφία ανένταχτη (επιστολές, τηλεγραφήματα, επισκεπτήρια), επαγγελματική και προσωπική-οικογενειακή. Για έναν αριθμό επιστολών οι αποστολείς παραμένουν αταύτιστοι. Η ταξινόμηση έγινε με αλφαβητική σειρά. Ο ΦΑΚ. 30, υποφάκελος 4 με τα αντίγραφα επιστολών του Α.Τ. περιλαμβάνει και πρωτότυπα επιστολών από την εισερχόμενη αλληλογραφία, τα οποία διατηρήθηκαν μαζί με τα αντίγραφα από τον ίδιο τον Τερζάκη.

Ενότητα X: ΒΡΑΒΕΙΑ-ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
Αλληλογραφία (επιστολές και συγχαρητήρια τηλεγραφήματα) σχετικά με το Μέγα Βραβείο Υψηλής Διακρίσεως της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος που απονεμήθηκε στον Τερζάκη το 1971.

Ενότητα XΙ: ΔΙΑΦΟΡΑ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Στην ενότητα αυτή έχει ενταχθεί ποικίλο υλικό τόσο για τη ζωή και το έργο του Τερζάκη, όπως για παράδειγμα βιογραφικό σημείωμα του Τερζάκη (Ελληνικά, Γερμανικά), εργογραφία, φωτοτυπία λήμματος για τον Τερζάκη από εγκυκλοπαίδεια, όσο και υλικό που δεν μπορεί να ενταχθεί θεματολογικά στις υπόλοιπες ενότητες, όπως σχέδια, πρόχειρα αυτόγραφα σημειώματα, δύο φωτογραφίες, κείμενο με απαντήσεις του Τερζάκη μάλλον από κάποια συνέντευξη, κείμενο με δήλωση-τοποθέτηση του Τερζάκη σχετικά με τον πόλεμο στο Βιετνάμ. Ανάμεσα στα προσωπικά του έγγραφα υπάρχουν βιβλιάρια ενσήμων ΙΚΑ, αποδείξεις και λογαριασμοί. Επίσης υπάρχουν και φωτογραφίες τόσο οικογενειακές όσο και από θεατρικές παραστάσεις.

Ενότητα XΙΙ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ-ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ
Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται αποκόμματα από εφημερίδες και περιοδικά καθώς και επιστολές με κριτική και σχόλια για συγκεκριμένα έργα του, όπως τα είχε ταξινομήσει ο ίδιος. Για την υπόλοιπη αλληλογραφία του, βλ. Ενότητες Ι.1, ΙΙΙ, ΙV, VI, VII.2, ΙΧ, Χ, ΧΙΙ, ΧΙΙΙ. Υπάρχουν επίσης αποκόμματα με συνεντεύξεις του Τερζάκη, με επιφυλλίδες και άρθρα του καθώς και με διάφορα θέματα που τον ενδιέφεραν, όπως για παράδειγμα θέματα σχετικά με το έργο του γιου του Δημήτρη.

Ενότητα XΙΙI: ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΛΛΩΝ
Στην ενότητα αυτή περιέχονται κείμενα άλλων, ποιήματα και πεζά, χειρόγραφα και δακτυλόγραφα.

Ενότητα XIV: ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΕΣ ΥΛΙΚΟ
Η ενότητα αυτή αποτελείται από υλικό που συγκεντρώθηκε μετά το θάνατο του Α.Τ. Εκτός από συλληπητήριες επιστολές προς τη γυναίκα του και το γιο του υπάρχουν αποκόμματα σχετικά με το θάνατο και την κηδεία του και αποκόμματα για τον Α.Τ. και το έργο του δημοσιευμένα μετά το θάνατό του. Στο αρχείο βρέθηκαν και ορισμένα κείμενα του Α.Τ. σε εκτύπωση από υπολογιστή, δουλειά που έγινε μετά το θάνατό του πιθανώς κατά την προετοιμασία της έκδοσης των έργων του.

Σημείωση: Τα έργα του Τερζάκη μέσα στις ενότητες είναι ταξινομημένα αλφαβητικά.

Τερζάκης, Άγγελος