Identity area
Reference code
Title
Date(s)
- 1918-1923 (Creation)
Level of description
Fonds
Extent and medium
2 φάκελοι
Context area
Name of creator
Administrative history
Το νομικό πλαίσιο για την οργάνωση του Υπουργείου Εσωτερικών την περίοδο που αφορά το υλικό της ενότητας περιγραφής διέπεται από τα παρακάτω νομοθετήματα:
Ν.516 23/24.12.1914 «Περί οργανισμού της Κεντρικής υπηρεσίας του Υπουργείου των Εσωτερικών» (ΦΕΚ Α΄ 138)
Ν.2953 της 27/4.8.1922 «Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως των νόμων περί οργανισμού και προσόντων των υπαλλήλων του Υπουργείου των Εσωτερικών» (ΦΕΚ Α΄ 393)
Α.Ν 1488 22/29.11.1938 "Περί οργανώσεως των διοικητικών υπηρεσιών του Υπουργείου των Εσωτερικών" (ΦΕΚ Α΄ 541)
Β.Δ.20/23.3.1939 «Περί εκτελέσεως του υπ’ αριθ. 1488/1938 Α. Νόμου περί οργανώσεως των διοικητικών υπηρεσιών του Υπουργείου των Εσωτερικών», (ΦΕΚ Α΄ 111).
Η Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εσωτερικών παρουσιάζει διαχρονικά, τουλάχιστον ως την δεκαετία του 1980, μια σχετικά σταθερή δομή, σε ό,τι αφορά τις κύριες αρμοδιότητες του Υπουργείου Εσωτερικών που αφορούν την εσωτερική διοίκηση του κράτους. Η Διεύθυνση Διοίκησης είναι από τις πιο σταθερές υπηρεσίες του Υπουργείου έως σήμερα, όπως άλλωστε σε όλα τα Υπουργεία.
Σύμφωνα με το νόμο του 1922 η Διεύθυνση Διοικήσεως ήταν μια από τις τέσσερις Διευθύνσεις του Υπουργείου (οι άλλες ήταν: Δημοτικής και Κοινοτικής Διοικήσεως, Χωροφυλακής και Δημοσίας Ασφαλείας, Αστυνομίας). Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο στην Κεντρική Υπηρεσία λειτουργούσαν 11 Τμήματα: 1) Προσωπικού, 2) Διοικητικού, 3) Δημοτικής Διοικήσεως, 4) Κοινοτικής Διοικήσεως, 5) Οικονομικών και Στατιστικής των Δήμων και Κοινοτήτων, 6) Μεταναστεύσεως, 7) Διεκπεραιώσεως Αρχείου και Καταχωρίσεως, 8) Αστυνομικόν, 9) Χωροφυλακής, 10) Οικονομικών Υπηρεσιών Χωροφυλακής, 11) Αστυνομίας Πόλεων.
Στο νόμο εκείνο προβλεπόταν η υπαγωγή των Τμημάτων στις αντίστοιχες τέσσερις Διευθύνσεις. Ωστόσο ολοκληρωμένος οργανισμός του Υπουργείου δεν εκδόθηκε παρά πολύ αργότερα το 1938 και το 1939 και αφορούσε όλες τις Διευθύνσεις εκτός αυτών της Δημόσιας Τάξης.
Σύμφωνα με το Β.Δ 20/23.3.1939 το Τμήμα Προσωπικού της Διευθύνσεως Διοικήσεως αποτελούνταν από δύο Γραφεία που είχαν τις παρακάτω αρμοδιότητες:
Γραφείο Ι: Υπεύθυνο για τη διοικητική εξέλιξη
Όλα τα ζητήματα σχετικά με την υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού της Κεντρικής Υπηρεσίας, των Γενικών Διοικήσεων, Νομαρχιών, Γραφείων Επάρχων, και Αρχειοφυλακίων, η μετεκπαίδευση, η μελέτη και επεξεργασία περιοδικών εκθέσεων, σύνταξη τήρηση επετηρίδας, μητρώου, ατομικών φακέλων των διοικητικών υπαλλήλων και άλλα χρήσιμα βιβλία. Η τήρηση ατομικών φακέλων όλων των μόνιμων ή έκτακτων διοικητικών υπαλλήλων, συμπεριαλαμβανομένων των Γενικών Διοικητών, Νομαρχών, Γενικών Επιθεωρητών, Γενικών Γραμματέων των Γενικών Διοικήσεων Νομαρχιών και Επάρχων, καθώς και η έκδοση πιστοποιητικών προϋπηρεσίας. Οι άδειες σύστασης σωματείων ή συμμετοχής σε υφιστάμενα σωματεία
Γραφείο ΙΙ: Υπεύθυνο για τα οικονομικά των υπαλλήλων
Χορήγηση και αυξήσεις μισθών, επιδόματα λόγω ευδόκιμης παραμονής στο βαθμό, οδοιπορικά ημερήσια αποζημίωση των μετακινουμένων, νοσηλεία, απονομή συντάξεων και όλες οι λογιστικές εργασίες.
Archival history
Immediate source of acquisition or transfer
Δημόσια Αποστολή
Φορέας παράδοσης: Υπουργείο Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (1995-2007), Διεύθυνση Διοίκησης
Ημερομηνία εισαγωγής: 2006-09-29
ΑΒΕ: 1255
Content and structure area
Scope and content
Ατομικοί φάκελοι του Κώστα Καρυωτάκη και της Μαρίας Πολυδούρη:
Φάκελος 1 Κώστας Καρυωτάκης (1920-1923)
-Δύο εκθέσεις επιθεώρησης: Νομάρχη Θεσσαλονίκης, Γ. Δοκουμετζίδη (21.1.1920), Νομάρχη Αττικής και Βοιωτίας, Α. Δαμιανού (23.1.1923).
-Φύλλο μητρώου (4.11.1920) κατά την περίοδο της υπηρεσίας του στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης. Αυτόγραφο Καρυωτάκη.
Φάκελος 2 Μαρία Πολυδούρη (1918-1923)
-Δύο εκθέσεις επιθεώρησης: Αντίγραφο έκθεσης επιθεώρησης του Διοικητικού Επιθεωρητή, Αχιλ. Μάντζαρη (31.3.1920, για την υπηρεσία της στη Νομαρχία Μεσσηνίας) και απόσπασμα από την έκθεση του Νομάρχη Αττικής και Βοιωτίας, Α. Δαμιανού (3.1.1923) για την υπηρεσία της στη Νομαρχία Αττικής και Βοιωτίας
-Έγγραφο του Νομάρχη Αττικής και Βοιωτίας με το οποίο προτείνεται η προαγωγή της Πολυδούρη στη θέση της Γραφέως Α΄ Τάξεως (9.8.1921). Το έγγραφο συνοδεύεται από αντίγραφα κοινοποιήσεων διορισμών της (ημερομηνίες: 11.7.1918 - 5.1.1921) σε δίφυλλο όπου αναγράφεται η συγκεντρωτική κατάσταση υπηρεσίας της (10.8.1921). Η Πολυδούρη υπηρέτησε ως υπάλληλος της Νομαρχίας Μεσσηνίας κατά το διάστημα 11.7.1918 - 5.1.1921
-Φύλλο μητρώου (Αύγουστος 1919) και αντίγραφα των διορισμών της στη Νομαρχία Μεσσηνίας 11.7.1918-28.8.1919 με σκοπό τη σύνταξη του φύλλου μητρώου.
Appraisal, destruction and scheduling
Δεν έγινε καμία εκκαθάριση.
Accruals
System of arrangement
Conditions of access and use area
Conditions governing access
Conditions governing reproduction
Language of material
Script of material
Language and script notes
Physical characteristics and technical requirements
Finding aids
Allied materials area
Existence and location of originals
Existence and location of copies
Related units of description
Notes area
Note
Alternative identifier(s)
Access points
Subject access points
Place access points
Name access points
- Πολυδούρη, Μαρία (Subject)
- Καρυωτάκης, Κώστας (Subject)
Genre access points
Description control area
Description identifier
Institution identifier
Rules and/or conventions used
ΔΙΠΑΠ
Dates of creation revision deletion
Μάρτιος 2011
Script(s)
Sources
Archivist's note
Γιώργος Χαρωνίτης