Identity area
Type of entity
Person
Authorized form of name
Μυράτ, Κυβέλη
Parallel form(s) of name
Standardized form(s) of name according to other rules
Other form(s) of name
Identifiers for corporate bodies
Description area
Dates of existence
1926 - 2010
History
Η Κυβέλη Μυράτ, κόρη της ηθοποιού Ρίτας Μυράτ και του Αλέξανδρου Μυράτ (γιου της Κυβέλης και του Μήτσου Μυράτ), γεννήθηκε στην Αθήνα το 1926. Παντρεύτηκε τον Κωνσταντίνο Τάγκα και σε δεύτερο γάμο τον Ιορδάνη Μαρίνο. Στη σκηνή εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1945, ως Μιμή στους Μποέμ, διασκευή του Ρενάτο Μόρντο (Renato Mordo) από το πεζογράφημα του Henri Murger (θέατρο Αλίκης, θίασος Κώστα Μουσούρη, Ρενάτο Μόρντο και Γιώργου Ανεμογιάννη). Η συνεργασία της με τον πιο πάνω θίασο συνεχίστηκε με το Ερωτικό γαϊτανάκι του Arthur Schnitzler, το Μπαρ Ελδοράδο του Μ. Καραγάτση και τη Συζυγική κρίση του Παναγιώτη Καγιά (1945-1946). Ακολούθησαν εμφανίσεις της σε πολλούς αθηναϊκούς θιάσους όπως του Νίκου Σταυρίδη και του Κούλη Στολίγκα (1946), της Εταιρείας Ελληνικού Θεάτρου του Τζαβαλά Καρούσου (1947), της Βάσως Μανωλίδου και του Γιώργου Παππά (1950), του Νίκου Χατζίσκου (1957), της Αλίκης Θεοδωρίδου (1958-1959), το Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο του Μάνου Κατράκη (1966-1967). Με το Εθνικό Θέατρο συνεργάστηκε τα έτη 1949 και 1952-1953, με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος την περίοδο 1961-1962, ενώ εμφανίστηκε σ’ όλα τα θιασαρχικά σχήματα του συζύγου της Ιορδάνη Μαρίνου. Ίδρυσε και διηύθυνε το Παιδικό Θέατρο Κυβέλη Μυράτ (1959-1961) και από το 1988 επιμελήθηκε θεατρικές παραγωγές στις οποίες πρωταγωνιστούσαν παιδιά. Η Κυβέλη Μυράτ δίδαξε υποκριτική, κινησιολογία και χορό, μετέφρασε και διασκεύασε θεατρικά έργα, πολλά από τα οποία για το Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας, κι έγραψε θεατρικά έργα (Ο μπαμπάς μου και ο άλλος, Η σονάτα του διαβόλου, Ο διεστραμμένος κ.ά.) και έργα για παιδιά (Τρέλες στο κολέγιο, Ο Χαζογιάννης στη χώρα των βατράχων κ.ά.).
[Πηγές σύνταξης βιογραφικού: 1. Έξαρχος, Θεόδωρος, Έλληνες ηθοποιοί «Αναζητώντας τις ρίζες», Τόμος δεύτερος (Α-Μ). Αθήνα – Γιάννινα, Δωδώνη, 1996, σ. 265-267 και 315-316. 2. Υλικό της Συλλογής Τεκμηρίων Παραστατικών Τεχνών και Μουσικής του ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ. 3. Υλικό του αρχείου].
Places
Legal status
Functions, occupations and activities
Mandates/sources of authority
Internal structures/genealogy
General context
Relationships area
Related entity
Identifier of related entity
Category of relationship
Dates of relationship
Description of relationship
Related entity
Identifier of related entity
Category of relationship
Dates of relationship
Description of relationship
Access points area
Subject access points
Place access points
Occupations
Control area
Authority record identifier
Institution identifier
Rules and/or conventions used
Status
Level of detail
Dates of creation, revision and deletion
Language(s)
Script(s)
Sources
Δελτίο περιγραφής του Ελληνικού Λογοτεχνικού και Ιστορικού Αρχείου του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης (ΕΛΙΑ- ΜΙΕΤ).