Αρχείο GR-As-TAN-019 - Αρχείο Θόδωρου Αντωνίου

Περιοχή αναγνώρισης

Κωδικός αναγνώρισης της ενότητας περιγραφής

GR-As-TAN-019

Τίτλος

Αρχείο Θόδωρου Αντωνίου

Χρονολογία(ες)

  • 1935 - (Δημιουργία)

Επίπεδο περιγραφής

Αρχείο

Μέγεθος και υπόστρωμα της ενότητας περιγραφής (ποσότητα, όγκος ή διαστάσεις)

40 χειρόγραφες παρτιτούρες, 951 κασέτες ήχου, 494 φωτοτυπίες έντυπων παρτιτούρων, 2 κουτιά με μπομπίνες.

Περιοχή πλαισίου παραγωγής

Όνομα του παραγωγού

Βιογραφικό σημείωμα

Ο Θόδωρος Αντωνίου, από τους πιο διαπρεπείς και πολυγραφότατους σύγχρονους καλλιτέχνες, διάγει λαμπρή καριέρα ως συνθέτης, μαέστρος και καθηγητής πανεπιστημίου, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Σπούδασε βιολί, φωνητική και σύνθεση στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών, με περαιτέρω σπουδές στη διεύθυνση και σύνθεση στη μουσική ακαδημία του Μονάχου και στο Διεθνές Μουσικό Κέντρο του Νταρμστατ. Δίδαξε μουσική στο πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και της Γιούτα των ΗΠΑ καθώς και στη Μουσική Ακαδημία της Φιλαδέλφειας πριν του ανατεθεί η θέση του καθηγητή σύνθεσης στο πανεπιστήμιο της Βοστόνης το 1978, θέση την οποία κατέχει έως σήμερα. Οι περισσότεροι Έλληνες συνθέτες της νεότερης γενιάς υπήρξαν μαθητές του. Θερμός υποστηρικτής της σύγχρονης μουσικής, έχει ιδρύσει διάφορα σύνολα σύγχρονης μουσικής, μεταξύ αυτών την ALEA II στο πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, την ALEA III στο πανεπιστήμιο της Βοστόνης, το σύνολο νέας μουσικής της Φιλαδέλφειας, και το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής. Από το 1989 κατέχει τη θέση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών.

Ιστορικό της ενότητας περιγραφής

Διαδικασία πρόσκτησης

Το αρχείο περιήλθε στη κατοχή της Βιβλιοθήκης ύστερα από δωρεά του συνθέτη στις 21/9/2007.

Περιοχή περιεχομένου και διάρθρωσης

Παρουσίαση περιεχομένου

Περιλαμβάνει μερικές από τις χειρόγραφες παρτιτούρες έργων του, ηχογραφήσεις και παρτιτούρες τόσο έργων δικών του όσο και έργων που έχει διευθύνει.

Επιλογές, εκκαθαρίσεις και τελική διατήρηση

Προσθήκες υλικού

Αναμένονται επιπλέον προσθήκες υλικού

Σύστημα ταξινόμησης

Το αρχείο έχει ταξινομηθεί με διάφορους τρόπους. Στις κασέτες έχει διατηρηθεί η αρίθμηση του δημιουργού. Οι έντυπες παρτιτούρες έχουν προστεθεί στον κατάλογο των προσκτήσεων της Βιβλιοθήκης, ενώ οι χειρόγραφες έχουν ταξινομηθεί χρονολογικά.

Περιοχή όρων πρόσβασης και χρήσης

Όροι πρόσβασης

Η Πρόσβαση στο φυσικό υλικό είναι ελεύθερη. Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης δωρεάς επιτρέπεται η λήψη αντιγράφων για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Απαγορεύεται η λήψη αντιγράφων από το υλικό του οποίου τα δικαιώματα δεν ανήκουν αποκλειστικά στον συνθέτη.

Όροι αναπαραγωγής

Γλώσσα(ες) των τεκμηρίων

Αλφάβητο(α) των τεκμηρίων

Σημειώσεις για τη γλώσσα και γραφή των τεκμηρίων

Ελληνικά, Αγγλικά

Φυσικά χαρακτηριστικά και τεχνικές προϋποθέσεις

Εργαλεία έρευνας

Περιοχή συμπληρωματικών πηγών

Εντοπισμός πρωτοτύπων

Εντοπισμός αντιγράφων

Συμπληρωματικές πηγές / σχετικές ενότητες περιγραφής

Σχετιζόμενες περιγραφές

Περιοχή παρατηρήσεων

Σημείωση

Σημείωση

Εναλλακτικός(οί) κωδικός(οί) αναγνώρισης

Σημεία πρόσβασης

Θέματα

Τόποι

Ονόματα

Είδη

Περιοχή ελέγχου της περιγραφής

Κωδικός αναγνώρισης περιγραφής

Κωδικός αναγνώρισης του φορέα καθιέρωσης της εγγραφής

Κανόνες και/ή συμβάσεις

Ημερομηνίες δημιουργίας, αναθεώρησης ή κατάργησης της περιγραφής

Αλφάβητο(α)

Πηγές

Παρατηρήσεις και Όνομα Αρχειονόμου

Περιοχή εισαγωγών

Σχετιζόμενα θέματα

Σχετιζόμενα φυσικά και νομικά πρόσωπα

Σχετιζόμενα είδη

Σχετιζόμενοι τόποι