Περιοχή αναγνώρισης
Κωδικός αναγνώρισης της ενότητας περιγραφής
Τίτλος
Επίπεδο περιγραφής
Αρχείο
Μέγεθος και υπόστρωμα της ενότητας περιγραφής (ποσότητα, όγκος ή διαστάσεις)
Περίπου 21 φάκελοι και 4-5 χαρτοκιβώτια με έντυπα, 21 ντοσιέ
Περιοχή πλαισίου παραγωγής
Όνομα του παραγωγού
Βιογραφικό σημείωμα
Ο δημοσιογράφος Νίκος Κυριαζίδης (Αθήνα 1920-2002) σπούδασε στη Φυσικομαθηματική Σχολή Αθηνών. Άρχισε να δημοσιογραφεί το 1940 στο United Press και στη συνέχεια στον Τύπο της Εθνικής Αντίστασης (1941-1944), στο Ριζοσπάστη (1945-1947), στη Daily Worker και... »
Φορέας διατήρησης του αρχείου
Διαδικασία πρόσκτησης
Δωρεά της κόρης του, Ρηνιώς Γ. Μουρέλου, τον Ιούνιο του 2002. Προσθήκες υλικού: Μάιος 2004, Σεπτέμβριος 2010.
Περιοχή περιεχομένου και διάρθρωσης
Παρουσίαση περιεχομένου
Το αρχείο του δημοσιογράφου και διευθυντή του περιοδικού Ταχυδρόμου Νίκου Κυριαζίδη περιλαμβάνει άρθρα, διαλέξεις και σεμινάρια του ιδίου περί δημοσιογραφίας, ισολογισμούς και κυκλοφορίες εφημερίδων, στατιστικές έρευνες για τα μέσα ενημέρωσης, στοιχεία γ... »
Σύστημα ταξινόμησης
Αρχική τάξη, του ίδιου του δημιουργού
Περιοχή όρων πρόσβασης και χρήσης
Εργαλεία έρευνας
Κατάλογος φακέλων με βάση την τοπογραφική φύλαξη του αρχείου στο σπίτι του Κυριαζίδη, που είχε γίνει στο παρελθόν. Αρκετές αναντιστοιχίες.
Περιοχή συμπληρωματικών πηγών
Συμπληρωματικές πηγές / σχετικές ενότητες περιγραφής
Περιοχή παρατηρήσεων
Σημείωση
-Το αρχείο συνοδευόταν από πολλές περιοδικές εκδόσεις (Ταχυδρόμος, Διαβάζω, Αντί, Χρόνος, Ο Τύπος, Θέατρο), βιβλία κυρίως σχετικά με τη γλώσσα, ένθετα εφημερίδων (Επτά Ημέρες, Ερευνητές, Γεώ, Ιστορικά) που εντάχθηκαν στη Βιβλιοθήκη του ΕΛΙΑ. Επίσης ελληνι... »
Σημεία πρόσβασης
Θέματα
Ονόματα
- Μακρυγιάννης, Ιωάννης (Θέμα)
Περιοχή ελέγχου της περιγραφής
Κανόνες και/ή συμβάσεις
ΔΙΠΑΠ (Γ) 2η έκδοση
Ημερομηνίες δημιουργίας, αναθεώρησης ή κατάργησης της περιγραφής
Νοέμβριος 2002
Πηγές
Δελτίο περιγραφής ΕΛΙΑ Αθήνας.
Παρατηρήσεις και Όνομα Αρχειονόμου
Το αρχείο βγήκε από τα χαρτοκιβώτια και τοποθετήθηκε σε φακέλους. Έγινε έλεγχος και ταύτιση με το συνοδευτικό κατάλογο και τοποθετήθηκε σε φακέλους μόνο το υλικό που βρισκόταν στους φοριαμούς, που κατά μαρτυρίες των συγγενών αποτελούσε τον κύριο πυρήνα του αρχείου.
Χριστίνα Βάρδα.