Αρχείο Α.Ε. 90/07 - Πάολα (Σπηλιωτοπούλου, Παυλίνα)

Πεδίο Αναγνώρισης

Κωδικός αναγνώρισης

GR ELIA-MIET Α.Ε. 90/07

Τίτλος

Πάολα (Σπηλιωτοπούλου, Παυλίνα)

Ημερομηνία(ες)

  • 1921-1977; (Δημιουργία)

Επίπεδο περιγραφής

Αρχείο

Μέγεθος και Υπόστρωμα

1 αρχειακό κουτί

Πεδίο Πλαισίου Παραγωγής

Όνομα παραγωγού

(1911; - 1990)

Βιογραφικό/Διοικητική Ιστορία

Υψίφωνος και ηθοποιός, δημοφιλής ερμηνεύτρια του ελαφρού μουσικού θεάτρου, γεννήθηκε στην Αθήνα κι ήταν κόρη του Δημητρίου Σπηλιωτόπουλου που καταγόταν από τη Δημητσάνα, και της συζύγου του Κατίνας (Αικατερίνης). Στο αρχειακό υλικό της που φυλάσσεται στο ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ, στην αρχειακή ενότητα της αλληλογραφίας, εμφανίζονται δύο αδελφές της, η Μαρία και η Γαλάτεια. Μεγάλωσε στο Βόλο και φοίτησε αρχικά στο Ωδείο Βόλου, με δασκάλα την Αννέτα Τσολάκη. Σε μαθητική επίδειξη του Ωδείου Βόλου την ξεχώρισε ο τότε διευθυντής του Ωδείου Αθηνών, βαθύφωνος Κωστής Νικολάου, ο οποίος ανέλαβε τα έξοδα για τη συνέχιση των μουσικών σπουδών της (πιάνο, μονωδία και μελοδραματική) στο Ωδείο Αθηνών. Η Πάολα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη σκηνή ως ξεχωριστό ταλέντο της Μάντρας του Αττίκ. Το 1931 έκανε το ντεμπούτο της στην οπερέτα, με την Τσιν-Τσι-Λα (Cin-Ci-Là) του Κάρλο Λομπάρντο (Οπερέτα Παρασκευά Οικονόμου, θέατρο Παπαϊωάννου). Στα χρόνια του μεσοπολέμου αναδείχτηκε πρωταγωνίστρια και θιασάρχης του μουσικού θεάτρου, σε επιτυχημένες παραστάσεις οπερέτας και επιθεώρησης που δόθηκαν στην Αθήνα, την επαρχία, την Κωνσταντινούπολη, την Αίγυπτο και το Σουδάν. Από τις παραστάσεις προέκυψαν και μεγάλες επιτυχίες της στο χώρο της δισκογραφίας. Μεταπολεμικά εμφανίστηκε στο Παρίσι και το Λονδίνο και σταδιοδρόμησε για μια δεκαετία στις ΗΠΑ.
Στο αρχειακό υλικό της που φυλάσσεται στο ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ υπάρχουν ενδείξεις για τέσσερις γάμους της: με τον Γιώργο Νικολέσκο, με τον τενόρο Λέανδρο Καβαφάκη (που εκτελέστηκε από τους Γερμανούς το 1944),με τον Κώστα Βαλλιάνο, και με τον Κώστα Τζαννή (στις ΗΠΑ).
[Πηγές σύνταξης βιογραφικού:

  1. υλικό του αρχείου•
  2. συμπληρωματικό υλικό σε συλλογές που φυλάσσονται στο τμήμα παραστατικών τεχνών του ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ]

Ιστορικό ενότητας περιγραφής

Διαδικασία Πρόσκτησης

Δωρεά Μάνου Χαριτάτου

Πεδίο Περιεχομένου και Διάρθρωσης

Παρουσίαση Περιεχόμενου

Επιστολές, καρτ ποστάλ και επισκεπτήρια, φωτογραφικά τεκμήρια.

Επιλογές, εκκαθαρίσεις και τελική διατήρηση

Δεν έγινε καμία εκκαθάριση.

Προσθήκες Υλικού

Δεν αναμένονται προσθήκες.

Σύστημα Ταξινόμησης

Έγινε χρονολογική ταξινόμηση.

Πεδίο Όρων Πρόσβασης και Χρήσης

Όροι πρόσβασης

Δεν υπάρχουν περιορισμοί στην πρόσβαση.

Όροι αναπαραγωγής

Γλώσσα των Τεκμηρίων

  • Ελληνικά

Γραφή του υλικού

Σημειώσεις γλώσσας και γραφής

Φυσικά Χαρακτηριστικά και Τεχνικές απαιτήσεις

Εργαλείο έρευνας

Πεδίο συμπληρωματικών πηγών

Εντοπισμός των πρωτότυπων

Εντοπισμός των αντιγράφων

Συνδεόμενες Ενότητες Περιγραφής

  • Συλλογή θεατρικών προγραμμάτων (ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ, τμήμα παραστατικών τεχνών)
  • Συλλογή τυπωμένων τραγουδιών (ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ, τμήμα παραστατικών τεχνών)
  • Αρχείο Π[άολας] Σπηλιωτοπούλου στην κατοχή του Ωδείου Αθηνών. Βλ. τον ονομαστικό κατάλογο αρχείων του φορέα (Μουσικός και Δραματικός Σύλλογος ‒ Ωδείον Αθηνών 1871) στο Εθνικό Ευρετήριο Αρχείων των ΓΑΚ: https://bit.ly/3sWLldk)

Related descriptions

Σημείωση δημοσίευσης

Πεδίο Παρατηρήσεων

Σημείωση

Το φωτογραφικό τμήμα του αρχείου έχει καταλογογραφηθεί στο πρόγραμμα LibSolution.

Σημείωση

Εναλλακτικοί Κωδικοί

Σημεία πρόσβασης

Θέματα ως Σημεία πρόσβασης

Τοποθεσίες ως Σημεία πρόσβασης

Όνοματα ως Σημεία πρόσβασης

Σημεία πρόσβασης είδους

Πεδίο ελέγχου εργασιών της περιγραφής

Αναγνωριστικό περιγραφής

Αναγνωριστικό φορέα τεκμηρίωσης

Χρησιμοποιούμενοι Κανόνες ή Πρότυπα Περιγραφής

ΔΙΠΑΠ (Γ) 2η έκδοση

Ημερομηνίες δημιουργίας, αναθεώρησης και διαγραφής

Αύγουστος 2008, Μάιος 2022

Γραφή(ες)

Πηγές

Δελτίο περιγραφής Φορέα.

Παρατηρήσεις και Όνομα Αρχειονόμου

Κωνσταντίνα Σταματογιαννάκη

Πεδίο Πρόσκτησης

Related subjects

Συνδεόμενα Φυσικά Πρόσωπα και Οργανιμοί

Related genres

Συνδεόμενες Τοποθεσίες