Αρχείο αρ.comp. 164 - Κατσέλης, Πέλος και Κατσέλη, Αλέκα

Πεδίο Αναγνώρισης

Κωδικός αναγνώρισης

GR ELIA-MIET αρ.comp. 164

Τίτλος

Κατσέλης, Πέλος και Κατσέλη, Αλέκα

Ημερομηνία(ες)

  • 1921-1994 (Δημιουργία)

Επίπεδο περιγραφής

Αρχείο

Μέγεθος και Υπόστρωμα

66 φάκελοι

Πεδίο Πλαισίου Παραγωγής

Όνομα παραγωγού

(1903 ή 1907-1981)

Βιογραφικό/Διοικητική Ιστορία

Γιος του Νικόλαου και της Ελεωνόρας Κατσέλη, γεννήθηκε στο Ναζλί της Μικράς Ασίας . Ξεκίνησε τις γυμνασιακές του σπουδές στην Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης, τις ολοκλήρωσε ωστόσο στο παράρτημά της στην Αθήνα, όπου εγκαταστάθηκε σε νεαρή ηλικία. Το 1924 γράφτηκε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στην Επαγγελματική Σχολή Θεάτρου, όπου είχε δάσκαλο τον Φώτο Πολίτη.
Στη διάρκεια των φοιτητικών του χρόνων πραγματοποίησε δημοσιεύσεις σε νεανικά περιοδικά, ενώ αργότερα συνεργάστηκε ως κριτικός και αρθρογράφος με περιοδικά έντυπα (Εμπρός, Ελληνικά Γράμματα, Επιθεώρηση Τέχνης, Νεοελληνικά Γράμματα κ.ά.), στα οποία συχνά υπέγραφε ως «Σουδενίτης» από τον τόπο καταγωγής του πατέρα του, το χωριό Σουδενά της Ηπείρου. Συνέχισε τις θεατρικές σπουδές του στην Αυστρία (Βιέννη, 1933) και τη Γερμανία (Μόναχο, Βερολίνο, Δρέσδη, Φρανκφούρτη, 1937-1939). Από τη Γερμανία συνεργάστηκε με την εφημερίδα Η Καθημερινή, ως ανταποκριτής της. Εξέδωσε δύο μελέτες για το θεατρικό έργο του William Shakespeare: Σαίξπηρ Ι. Οθέλλος: Νόημα και χαρακτήρες (Αθήνα, Τυπογραφικά Καταστήματα Ακροπόλεως, [1933]) και Κριτικά δοκίμια και μελέτες γύρω απ’ το θέατρο: Ρωμαίος και Ιουλιέτα – Ο Σαίξπηρ κωμωδιογράφος (Αθήνα, Μαυρίδης, 1943).
Στο θέατρο πρωτοεμφανίστηκε ως ηθοποιός, ήδη από τα φοιτητικά του χρόνια, ως ιδρυτικό μέλος του Θεατρικού Φοιτητικού Ομίλου. Η πρώτη του σκηνοθετική παρουσία χρονολογείται το 1929, οπότε σκηνοθέτησε το έργο του Λέο Τολστόι, Το ζωντανό πτώμα (θίασος «Σπουδή», θέατρο Αθήναιον). Το 1939 ανέλαβε καθήκοντα ως διευθυντής και σκηνοθέτης του περιοδεύοντος κλιμακίου του Εθνικού Θεάτρου «Άρμα Θέσπιδος», θέση στην οποία παρέμεινε ώς το 1941. Συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, την Εθνική Λυρική Σκηνή, την Εθνική Ραδιοφωνία, τον εταιρικό θίασο του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών «Άρμα Θεάτρου», καθώς και με θιάσους του ελεύθερου θεάτρου. Από το 1951 ώς το 1959, εξάλλου, διετέλεσε καλλιτεχνικός σύμβουλος της Ελληνικής Περιηγητικής Λέσχης. Στη διάρκεια της συνεργασίας του πραγματοποίησε θεατρικές παραστάσεις σε ανοικτούς χώρους και με τη συμμετοχή του κοινού (Ύδρα, Ναύπακτος, Μεσολόγγι, Λίνδος), στο πλαίσιο της θεωρίας του για μια λαϊκή και στρατευμένη θεατρική τέχνη, την οποία ο ίδιος ονόμασε «Φυσικό Θέατρο».
Από το 1941 ως το 1946 δίδαξε στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου, ενώ δίδαξε, επίσης, στην Ανωτέρα Σχολή Κινηματογράφου και Θεάτρου Σταυράκου (1956). Το 1957 ίδρυσε δική του δραματική σχολή, η οποία έφερε το όνομά του και τη διεύθυνση της οποίας τήρησε ανελλιπώς ως το τέλος της ζωής του.

Όνομα παραγωγού

(1917-1994)

Βιογραφικό/Διοικητική Ιστορία

Γεννήθηκε στην Αθήνα, κόρη του γενικού διευθυντή της Τράπεζας Αθηνών Αθανάσιου Μαζαράκη και της συζύγου του Λουκίας, το γένος Κηλαϊδίτη . Αποφοίτησε από τη Σχολή Ορχηστικής Τέχνης της Κούλας Πράτσικα και από τη δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης, από τη σκηνή του οποίου και με την καθοδήγηση του Κάρολου Κουν πρωτοεμφανίστηκε και ως ηθοποιός το 1943, στο έργο του George Bernard Shaw, Το πρώτο έργο της Φάννυ.
Στο Θέατρο Τέχνης έμεινε ώς το 1944, οπότε μεταπήδησε στο Εθνικό Θέατρο με το οποίο τήρησε μακροχρόνια συνεργασία. Στο Εθνικό Θέατρο γνώρισε και τον Πέλο Κατσέλη, ο οποίος εργαζόταν τότε εκεί ως σκηνοθέτης. Παντρεύτηκαν το 1945. Συνεργάστηκε, επίσης, με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, την Εθνική Ραδιοφωνία και με θιάσους του ελεύθερου θεάτρου, όπου διετέλεσε επίσης θιασάρχης και συνθιασάρχης. Στον χώρο του αρχαίου δράματος ερμήνευσε πολλούς ρόλους, ξεκινώντας από εκείνον της Άρτεμης στον Ιππόλυτο του Ευριπίδη (Επιδαύρια 1954, Εθνικό Θέατρο, σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη) και καταλήγοντας στην Εκάβη του Ευριπίδη (Επιδαύρια 1985, Εθνικό Θέατρο, σκηνοθεσία Λάμπρου Κωστόπουλου). Πρωταγωνίστησε, επίσης, σε κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές παραγωγές.
Διετέλεσε για σειρά ετών ιέρεια και πρωθιέρεια στις τελετές αφής της ολυμπιακής φλόγας, με πρώτη εμφάνιση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου δίπλα στην Κούλα Πράτσικα (1936) και τελευταία στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο (1964).
Ασχολήθηκε με τη θεατρική μετάφραση, ενώ δίδαξε στη Σχολή Ορχηστικής Τέχνης της Κούλας Πράτσικα (1947) και στη δραματική σχολή Πέλου Κατσέλη, της οποίας ανέλαβε και τη διεύθυνση, μετά τον θάνατο του συζύγου της και ώς το 1985.

Όνομα παραγωγού

(1909-1932)

Βιογραφικό/Διοικητική Ιστορία

Γεννήθηκε στα Δαρδανέλλια, κόρη του Γεώργιου Σαγιάννου από τη Μάδυτο και της συζύγου του Καλλιόπης, το γένος Πρόκου, από το Κάστρο της Σίφνου . Φοίτησε στο Ωδείο Πειραιά, στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στην Επαγγελματική Σχολή Θεάτρου, όπου είχε δάσκαλο τον Φώτο Πολίτη και γνωρίστηκε με τον Πέλο Κατσέλη. Παντρεύτηκαν το 1929 και χώρισαν λίγους μήνες πριν τον θάνατό της.
Πρωτοεμφανίστηκε ως ηθοποιός στο έργο του Alfred de Musset, Δεν παίζουν με τον έρωτα (παράσταση του Θεατρικού Φοιτητικού Ομίλου). Πήρε μέρος σε παραστάσεις της Επαγγελματικής Σχολής Θεάτρου. Μετά την αποφοίτησή της συνεργάστηκε με τους θιάσους «Οι Νέοι», «Εταιρεία Ελλήνων Καλλιτεχνών», «Σπουδή» κ.ά. Την ίδια περίοδο πρωταγωνίστησε σε κινηματογραφικές ταινίες της εταιρείας των αδελφών Γαζιάδη κ.ά.
Το 1932 προσλήφθηκε στο Εθνικό Θέατρο. Ο πρώτος ρόλος που ερμήνευσε εκεί ήταν η Κασσάνδρα (Αγαμέμνων του Αισχύλου) και ο τελευταίος η Γκρούσσα (Γλέντι, κρασί, αγάπη του Αλεξάντρ Οστρόφσκι), και οι δύο σε σκηνοθεσία του Φώτου Πολίτη.

Ιστορικό ενότητας περιγραφής

Η πρώτη εργασία ταξινόμησης, περιγραφής και ευρετηρίασης του αρχείου πραγματοποιήθηκε το 2001 . H παρούσα ενημέρωση του ευρετηρίου ολοκληρώθηκε με αφορμή την αναταξινόμηση και εκ νέου επεξεργασία του αρχειακού υλικού. Στην ενημερωμένη εκδοχή του ευρετηρίου έχουν περιληφθεί προσθήκες και έχουν αποκατασταθεί αβλεψίες και παραλείψεις της παλαιότερης μορφής του.
Στην ταξινόμηση του 2001 οι αρχειακοί φάκελοι ήταν 58, ενώ τα λευκώματα είχαν αριθμηθεί χωριστά και τοποθετηθεί σε 17 κουτιά. Στη διάρκεια της αναταξινόμησης του αρχείου, τα επικολλημένα στα λευκώματα φωτογραφικά τεκμήρια αποκολλήθηκαν, με στόχο την διατήρηση, ταξινόμηση, αρίθμηση και αναλυτική καταλογογράφησή τους. Από τα λευκώματα αποκολλήθηκαν, επίσης, έγγραφα και άλλα τεκμήρια, που εντάχθηκαν στους προϋπάρχοντες αρχειακούς φακέλους. Τέλος, τα αποκόμματα Τύπου που παραδόθηκαν επικολλημένα στα εν λόγω λευκώματα, παρέμειναν στην αρχική τους κατάσταση (καθώς η αποκόλληση στην περίπτωση αυτή ήταν αδύνατη) και ενσωματώθηκαν στην αντίστοιχη αρχειακή ενότητα, σε χρονολογική σειρά και με συνεχή, μετά τον αριθμό 58, αρίθμηση.
Στη σημερινή, τελική, μορφή του, το αρχείο Κατσέλη εκτείνεται σε εξήντα έξι (66) αρχειακούς φακέλους εγγράφων, ενώ το φωτογραφικό του τμήμα αριθμεί είκοσι τέσσερις (24) επιπλέον φακέλους, με χωριστή αρίθμηση.

Διαδικασία Πρόσκτησης

Το αρχείο Κατσέλη περιήλθε στην κυριότητα του Ε.Λ.Ι.Α. με δωρεά της Αλέκας Κατσέλη, κατά τη χρονική περίοδο 1988-1990. Το 1995 η Νόρα και η Λούκα Κατσέλη συμπλήρωσαν την αρχική δωρεά με την παραχώρηση είκοσι οκτώ (28) λευκωμάτων.

Πεδίο Περιεχομένου και Διάρθρωσης

Παρουσίαση Περιεχόμενου

Στο τμήμα των εγγράφων διακρίνονται τέσσερις ειδολογικές και θεματικές ενότητες: i. Πέλος Κατσέλης: Καλλιτεχνική δραστηριότητα – Προσωπικά – Δραματική σχολή (1924-1985), ii. Αλέκα Μαζαράκη-Κατσέλη: Καλλιτεχνική δραστηριότητα – Προσωπικά – Ολυμπιακοί αγώνες (1934-1985), iii. Μαίρη Σαγιάννου-Κατσέλη: Καλλιτεχνική δραστηριότητα – Προσωπικά (1924-1932), iv. Θεατρικά και ραδιοφωνικά κείμενα – Αποκόμματα Τύπου (1921-1994).
Στους φακέλους της πρώτης ενότητας (1-11) φυλάσσονται τεκμήρια από την επαγγελματική δραστηριότητα του Πέλου Κατσέλη, καθώς επίσης προσωπικά έγγραφα και χειρόγραφα κείμενά του. Ειδικότερα, οι φάκελοι 1-2 περιλαμβάνουν υλικό σχετικό με την καλλιτεχνική και διοικητική του δραστηριότητα στον χώρο του θεάτρου, καθώς επίσης προσωπικά έγγραφα, αλληλογραφία και θεωρητικά του κείμενα, ενώ τα έγγραφα στους φακέλους 5-11 αφορούν στη δραματική σχολή που ο Κατσέλης ίδρυσε και διηύθυνε ως το τέλος της ζωής του (μετά τον θάνατό του και ως το 1985 τη διεύθυνση τη σχολής ανέλαβε η Αλέκα Κατσέλη). Εδώ ταξινομήθηκαν έγγραφα σχετικά με την ίδρυση και τη λειτουργία της σχολής, κατάλογοι διδασκόντων και σπουδαστών, κείμενα από την ύλη των μαθημάτων κ.ά.
Η δεύτερη ενότητα των φακέλων (12-15) καλύπτει την επαγγελματική καλλιτεχνική δραστηριότητα και την προσωπική ζωή της Αλέκας Μαζαράκη-Κατσέλη. Πιο συγκεκριμένα: στους φακέλους 12-13 φυλάσσονται προσωπικά και επαγγελματικά έγγραφα από τις σπουδές της στη Σχολή Ορχηστικής Τέχνης της Κούλας Πράτσικα, τη συνεργασία της με την Εταιρεία Αρχαίου Δράματος του Κωστή Μιχαηλίδη, την περιοδεία της στη Νότιο Αφρική, κατόπιν πρόσκλησης του Πανεπιστημίου της Πρετόρια, καθώς επίσης, αλληλογραφία, κείμενα από ομιλίες και συνεντεύξεις της, ενθυμήματα και άλλα τεκμήρια. Οι φάκελοι 14-15 περιλαμβάνουν έγγραφα και αποκόμματα Τύπου από την επί σειρά ετών συμμετοχή της, ως ιέρειας και πρωθιέρειας, στην τελετή αφής της ολυμπιακής φλόγας (1936-1964).
Η τρίτη ενότητα (φάκελος 16) αφορά στη Μαίρη Σαγιάννου, πρώτη σύζυγο του Πέλου Κατσέλη, φερέλπιδα και πρόωρα χαμένη ηθοποιό (πέθανε σε ηλικία είκοσι τριών χρόνων). Το υλικό συγκεντρώθηκε από την Αλέκα Κατσέλη. Περιλαμβάνει προσωπικά και επαγγελματικά έγγραφα, αλληλογραφία, αποκόμματα Τύπου και ποικίλα τεκμήρια.
Στην τέταρτη, και ιδιαίτερα εκτενή, ενότητα του αρχείου (φάκελοι 17-66) φυλάσσονται: α) χειρόγραφα και δακτυλόγραφα θεατρικά και άλλα κείμενα, ελληνικά ή σε μετάφραση, τα οποία συνήθως προέρχονται από θεατρικές παραστάσεις και ραδιοφωνικές εκπομπές (φάκελοι 17-57) και β) σειρά αποκομμάτων Τύπου της περιόδου 1921-1994 (φάκελοι 58-66).
Ξεχωριστές ενότητες του αρχείου αποτελούν το φωτογραφικό τμήμα του και η σειρά θεατρικών προγραμμάτων.
Το φωτογραφικό τμήμα του αρχείου ανέρχεται σε 5.021 πρωτότυπα τυπώματα, που φυλάσσονται σε 25 αρχειακούς φακέλους και έχουν καταλογογραφηθεί σε επίπεδο τεκμηρίου. Καλύπτει χρονικά την περίοδο 1900-1993 και περιλαμβάνει, στο μεγαλύτερο μέρος του, υλικό από παραστάσεις με τη συμμετοχή των τριών δημιουργών, αλλά και οικογενειακές και προσωπικές φωτογραφίες.
Η σειρά θεατρικών προγραμμάτων που δωρίθηκε μαζί με το αρχειακό υλικό περιλαμβάνει 416 έντυπα της περιόδου 1922-1993. Έχει καταλογογραφηθεί και τεκμηριωθεί αναλυτικά και φυλάσσεται ως αυτόνομο τμήμα της συλλογής θεατρικών προγραμμάτων του Τμήματος Τεκμηρίων Παραστατικών Τεχνών και Μουσικής του Ε.Λ.Ι.Α.

Επιλογές, εκκαθαρίσεις και τελική διατήρηση

Προσθήκες Υλικού

Σύστημα Ταξινόμησης

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ

Ι. ΠΕΛΟΣ ΚΑΤΣΕΛΗΣ (1903 ή 1907-1981)
Α. Kαλλιτεχνική δραστηριότητα – Προσωπικά (1924-1981) (φάκ. 1-4)
Φάκελος 1 ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ (1935-1960)
Υποφάκ. 1.1 Καλλιτεχνική Συντροφιά – Εταιρεία Θεατρικής Συνεργασίας (1935-1936)
Υποφάκ. 1.2 Άρμα Θέσπιδος (1939-1941)
Υποφάκ. 1.3 Δραματική Σκηνή (1949)
Υποφάκ. 1.4 Γιορτή Λυκείου Ελληνίδων – Έτος Απόδημου Ελληνισμού, Καλλιμάρμαρο (1951)
Υποφάκ. 1.5 Ελληνική Περιηγητική Λέσχη (1956-1959)
Υποφάκ. 1.6 Ένωση Καλλιτεχνικών Υπευθύνων Θεάτρου (1956-1960)

Φάκελος 2 ΛΟΙΠΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ (1929-1981)
Υποφάκ. 2.1 Άλλοι θεατρικοί σύλλογοι (1929-1978)
Υποφάκ. 2.2 Εργασιακές συμβάσεις κ.ά. (1933-1979)
Υποφάκ. 2.3 Βιογραφικά – Ταυτότητες κ.ά. (1924-1944)
Υποφάκ. 2.4 Πολιτικές πεποιθήσεις (1940-1975)
Υποφάκ. 2.5 Αλληλογραφία (1929-1981)
Υποφάκ. 2.6 Ποικίλα Πέλου Κατσέλη

Φάκελος 3 ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΠΕΛΟΥ ΚΑΤΣΕΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
Υποφάκ. 3.1 Θεατρική τέχνη
Υποφάκ. 3.2 Henrik Ibsen
Υποφάκ. 3.3 George Bernard Shaw

Φάκελος 4 ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΠΕΛΟΥ ΚΑΤΣΕΛΗ
Υποφάκ. 4.1 Αρχαία ελληνική μυθολογία
Υποφάκ. 4.2 Νεοελληνική λογοτεχνία – Μουσική τέχνη
Υποφάκ. 4.3 Δημοσιεύματα Πέλου Κατσέλη σε εφημερίδες και περιοδικά έντυπα
Υποφάκ. 4.4 Αταύτιστα χειρόγραφα

Β. Δραματική σχολή Πέλου Κατσέλη (1957-1985) (φάκ. 5-11)
Φάκελος 5 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ (1957-1985)
Υποφάκ. 5.1 Κανονισμοί – Διδακτικό προσωπικό – Στατιστική Υπηρεσία Υπ.Εθ.Π.Θ. (1957-1985)
Υποφάκ. 5.2 Έγγραφα της Διεύθυνσης της σχολής (1958-1985)
Υποφάκ. 5.3 Αλληλογραφία (1957-1980)
Υποφάκ. 5.4 Σπουδαστές: Αιτήσεις – Κατάλογοι (1957-1985)
Υποφάκ. 5.5 Καταστάσεις βαθμολογίας (1958-1982)

Φάκελος 6 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΒΙΒΛΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΣ (1959-1985)
Υποφάκ. 6.1 Μαθητολόγια (1959-1984)
Υποφάκ. 6.2 Απουσιολόγια – Βιβλίο πιστοποιητικών σπουδών (1978-1983)
Υποφάκ. 6.3 Κατάλογοι βιβλιοθήκης (1973-1985)

Φάκελος 7 ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Υποφάκ. 7.1 Αρχαία ελληνική τραγωδία – Πέλος Κατσέλης
Υποφάκ. 7.2 Ιστορία θεάτρου – Πέλος Κατσέλης
Υποφάκ. 7.3 Ιστορία θεάτρου – Εσμέ Πηλείδη
Υποφάκ. 7.4 Ορθοφωνία, μουσική, αρχαία και νέα ελληνική λογοτεχνία
Υποφάκ. 7.5 Μπορίς Ζαχάβα, «Ο ηθοποιός ετοιμάζεται για την πρόβα»

Φάκελος 8 ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
Υποφάκ. 8.1 Ύλη εξετάσεων θεωρητικών μαθημάτων
Υποφάκ. 8.2 Ύλη εξετάσεων υποκριτικής (1959-1983)

Φάκελος 9 ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Υποφάκ. 9.1 Αρχαίο ελληνικό δράμα
Υποφάκ. 9.2 Νεοελληνική λογοτεχνία
Υποφάκ. 9.3 William Shakespeare
Υποφάκ. 9.4 Δραματουργία

Φάκελος 10 ΠΟΙΚΙΛΑ – ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ
Υποφάκ. 10.1 Σχέδια κοστουμιών
Υποφάκ. 10.2 Προγράμματα εκδηλώσεων κ.ά. (1981-1985)
Υποφάκ. 10.3 Αποκόμματα Τύπου

Φάκελος 11 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ (1963-1985)
Υποφάκ. 11.1-3 Βιβλία εσόδων-εξόδων (1963-1985)
Υποφάκ. 11.4 Διάφορα οικονομικά (1959-1979)

ΙΙ. ΑΛΕΚΑ ΜΑΖΑΡΑΚΗ-ΚΑΤΣΕΛΗ (1917-1994)
Α. Καλλιτεχνική δραστηριότητα – Προσωπικά (1934-1993) (φάκ. 12-13)
Φάκελος 12 ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ (1934-1985)
Υποφάκ. 12.1 Εταιρεία Αρχαίου Δράματος Κωστή Μιχαηλίδη (1963)
Υποφάκ. 12.2 Taubie Kushlick – University of Pretoria (1972)
Υποφάκ. 12.3 Σειρά διαλέξεων για το αρχαίο ελληνικό δράμα – University of Praetoria (1972)
Υποφάκ. 12.4 Αλληλογραφία Αλέκας Κατσέλη (1939-1993)
Υποφάκ. 12.5 Αλληλογραφία Αλέκας Κατσέλη (χ.χ.)

Φάκελος 13 ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ (1934-1993)
Υποφάκ. 13.1 Σχολή Ορχηστικής Τέχνης Κούλας Πράτσικα (1937-1943)
Υποφάκ. 13.2 Σπουδές – Προσωπικά (1934-1969)
Υποφάκ. 13.3 Συνεντεύξεις, ομιλίες κ.ά. (δακτυλογραφημένες και χειρόγραφες σελίδες)
Υποφάκ. 13.4 Προσκλήσεις κ.ά. (1958-1993)
Υποφάκ. 13.5 Ποικίλα

Β. Ολυμπιακοί αγώνες (1936-1964) (φάκ. 14-15)
Φάκελος 14 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ (1964)
Υποφάκ. 14.1 Ολυμπιακοί αγώνες του Τόκιο (1964)

Φάκελος 15 ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ (1936-1964)

ΙΙΙ. ΜΑΙΡΗ ΣΑΓΙΑΝΝΟΥ-ΚΑΤΣΕΛΗ (1909-1932)
Προσωπικά – Καλλιτεχνική δραστηριότητα (1924-1932) (φάκ. 16)
Φάκελος 16 ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ – ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ (1924-1932)
Υποφάκ. 16.1 Σπουδές – Σταδιοδρομία (1924-1931)
Υποφάκ. 16.2 Αλληλογραφία – Ποικίλα (1930-1932)
Υποφάκ. 16.3 Φωτογραφικό υλικό – Αποκόμματα Τύπου

ΙV. ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ – ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ (1921-1994)
Α. Θεατρικά κείμενα – Κείμενα από ραδιοφωνικές εκπομπές κ.ά. (φάκ.17-57)
Φάκελος 17 ALBEE – AYMÉ
Φάκελος 18 BACMEISTER – BERTON
Φάκελος 19 BETTI – BYRON
Φάκελος 20 CALDERÓN – CHURCHILL
Φάκελος 21 CLAUDEL – ELIOT
Φάκελος 22 FARQUHAR – FRISCH
Φάκελος 23 GALSWORTHY – HUGO
Φάκελος 24 IBSEN – JARRY
Φάκελος 25 JELLICOE – LORCA
Φάκελος 26 MACNEICE – MARTÍNEZ SIERRA
Φάκελος 27 MAUPASSANT – MORLEY
Φάκελος 28 MÜLLER – NUŠIĆ
Φάκελος 29 O’CEASY – PATRICK
Φάκελος 30 PHILIPPOT – SCRIBE
Φάκελος 31 SHAKESPEARE
Φάκελος 32 SHAKESPEARE
Φάκελος 33 SHAW
Φάκελος 34 SCHISGAL – SYNGE
Φάκελος 35 TENNYSON – WILDE
Φάκελος 36 WILLIAMS – ZWEIG
Φάκελος 37 ΑΙΣΧΥΛΟΣ – ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ
Φάκελος 38 ΑΡΚΑΣ – ΒΙΖΥΗΝΟΣ
Φάκελος 39 ΒΛΑΜΗ – ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
Φάκελος 40 ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ – ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
Φάκελος 41 ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
Φάκελος 42 ΖΑΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

Φάκελος 43 ΚΑΜΠΟΥΡΟΓΛΟΥ – ΚΟΝΟΜΟΣ
Φάκελος 44 ΚΟΡΟΜΗΛΑΣ – ΛΟΗΣ
Φάκελος 45 ΜΑΝΙΩΤΗΣ – ΜΠΟΓΡΗΣ
Φάκελος 46 ΝΙΤΗΣ – ΠΕΡΑΝΘΗΣ
Φάκελος 47 ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ – ΠΩΠ
Φάκελος 48 ΡΙΖΟΠΟΥΛΟΣ – ΣΑΛΠΙΓΓΙΔΗΣ
Φάκελος 49 ΣΚΟΥΛΟΥΔΗΣ – ΣΟΦΟΚΛΗΣ
Φάκελος 50 ΣΥΝΑΔΙΝΟΣ – ΤΕΡΖΑΚΗΣ
Φάκελος 51 ΤΕΡΖΑΚΗΣ – ΤΡΑΪΦΟΡΟΣ
Φάκελος 52 ΤΣΕΚΟΥΡΑΣ – ΤΣΕΧΩΦ
Φάκελος 53 ΦΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΨΑΘΑΣ
Φάκελος 54 ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ (1948-1955)
Φάκελος 55 ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ (1962-1967)
Φάκελοι 56-57 ΣΠΑΡΑΓΜΑΤΑ – ΑΤΑΥΤΙΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Β. Αποκόμματα Τύπου (φάκ. 58-66)
Φάκελος 58 ΠΕΛΟΣ ΚΑΙ ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ (1921-1994)
Φάκελος 59 ΠΕΛΟΣ ΚΑΙ ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ (1922-1964)
Φάκελος 60 ΠΕΛΟΣ ΚΑΙ ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ (1949-1971)
Φάκελος 61 ΠΕΛΟΣ ΚΑΙ ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ (1963-1964)
Φάκελος 62 ΠΕΛΟΣ ΚΑΙ ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ (1964-1973)
Φάκελος 63 ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ (1972)
Φάκελος 64 ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ (1973-1976)
Φάκελος 65 ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ (1976-1985)
Φάκελος 66 ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ (1985-1992)

Πεδίο Όρων Πρόσβασης και Χρήσης

Όροι πρόσβασης

Όροι αναπαραγωγής

Γλώσσα των Τεκμηρίων

Γραφή του υλικού

Σημειώσεις γλώσσας και γραφής

Φυσικά Χαρακτηριστικά και Τεχνικές απαιτήσεις

Εργαλείο έρευνας

Σταματογιαννάκη, Κωνσταντίνα (επιμ), Αρχείο Κατσέλη. Ευρετήριο (ενημέρωση), Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο, Αθήνα 2008
Διαθέσιμο στο: www.elia.org.gr

Συμπληρωματικές πηγές:

Εντοπισμός των πρωτότυπων

Εντοπισμός των αντιγράφων

Συνδεόμενες Ενότητες Περιγραφής

Σχετικές αρχειακές περιγραφές

Σημείωση δημοσίευσης

Πεδίο Παρατηρήσεων

Σημείωση

Σημείωση

Εναλλακτικοί Κωδικοί

Σημεία πρόσβασης

Τοποθεσίες ως Σημεία πρόσβασης

Όνοματα ως Σημεία πρόσβασης

Είδος υλικού ως Σημεία πρόσβασης

Πεδίο ελέγχου εργασιών της περιγραφής

Αναγνωριστικό περιγραφής

Αναγνωριστικό φορέα τεκμηρίωσης

Χρησιμοποιούμενοι Κανόνες ή Πρότυπα Περιγραφής

Ημερομηνίες δημιουργίας, αναθεώρησης και διαγραφής

30 Ιουνίου 2005

Γραφή(ες)

Πηγές

Ευρετήριο Φορέα

Παρατηρήσεις και Όνομα Αρχειονόμου

Κωνσταντίνα Σταματογιαννάκη

Πεδίο Πρόσκτησης

Συνδεόμενα Φυσικά Πρόσωπα και Οργανιμοί

Related genres

Συνδεόμενες Τοποθεσίες