Αρχείο Α.Ε. 15/18 - Περάκης, Νίκος

Περιοχή αναγνώρισης

Κωδικός αναγνώρισης της ενότητας περιγραφής

Α.Ε. 15/18

Τίτλος

Περάκης, Νίκος

Χρονολογία(ες)

  • 1959‒2011 (Δημιουργία)
  • (τεκμήρια περί το 1940‒2011) (Δημιουργία)

Επίπεδο περιγραφής

Αρχείο

Μέγεθος και υπόστρωμα της ενότητας περιγραφής (ποσότητα, όγκος ή διαστάσεις)

80 αρχειακά κουτιά
2 κιβώτια
324 τεκμήρια εκτός φακέλων

Περιοχή πλαισίου παραγωγής

Όνομα του παραγωγού

(11.9.1944 -)

Βιογραφικό σημείωμα

Ο Νίκος Περάκης γεννήθηκε το 1944 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Ο πατέρας του Κωνσταντίνος είχε γεννηθεί κι είχε μεγαλώσει στα Χανιά. Το 1940 βρέθηκε στο μέτωπο ως ανθυπολοχαγός μεταφορών και μετά τη συνθηκολόγηση του 1941 κατέβηκε πεζή στο Γύθειο και με καΐκι στα Χανιά. Τραυματίστηκε στη Μάχη της Κρήτης από πυρά Στούκας και φυγαδεύτηκε τραυματίας στην Αγία Ρουμέλη, κι από εκεί με βάρκα στην Μάρσα Ματρούχ, κοντά στην Αλεξάνδρεια, όπου κατατάχτηκε σε ελληνικό τμήμα. Στην Αλεξάνδρεια γνώρισε και παντρεύτηκε την αιγυπτιώτισσα με κρητική καταγωγή Ειρήνη Παπαδάκη, με την οποία είχαν εξ αγχιστείας μακρινή συγγένεια (μια κοινή θεία). Η Ειρήνη Παπαδάκη είχε σπουδάσει αγροτική οικονομία στην Αγγλία και εργαζόταν εθελοντικά ως γραμματέας του βρετανού Υπουργού Πολέμου. Μετά την Απελευθέρωση, το ζεύγος Περάκη εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, στην ερημιά πάνω από το κτήμα Ζωγράφου, όπου γεννήθηκαν και τα δύο μικρότερα παιδιά τους, η Αντιγόνη και ο Αριστοτέλης. Το 1956, ο Νίκος δεν κατάφερε να μπει στη Βαρβάκειο Σχολή ‒ήταν πρώτος επιλαχών στις εισαγωγικές εξετάσεις‒ ούτε στο 10ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων ‒ όπου δεν υπήρχε διαθέσιμη θέση. Ο πατέρας του τον έγραψε στη Γερμανική Σχολή Αθηνών, η οποία δέχτηκε τότε, για πρώτη φορά μετά τον πόλεμο, Έλληνες μαθητές με χαμηλά δίδακτρα. Εκεί (στο Dörpfeld Gymnasium Athen) φοίτησαν λίγο αργότερα και τα δυο αδέλφια του. Ο Νίκος Περάκης ασχολήθηκε με τη ζωγραφική και το σχέδιο από τα σχολικά του χρόνια και δούλεψε με τους βοηθούς του Βασίλη Φωτόπουλου στην Όμορφη πόλη του Μποστ και στην ταινία του Ελία Καζάν Αμέρικα Αμέρικα. Το 1962 πήγε στο Μόναχο για να σπουδάσει σκηνογραφία και ενδυματολογία. Πρόλαβε να δουλέψει στα εργαστήρια της Όπερας του Μονάχου, της οποίας σκηνογράφος και τεχνικός διευθυντής ήταν ο Professor Helmut Jürgens (1902‒1963), ο οποίος τον πήρε στην τάξη του στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου (Akademie der Bildenden Künste). Παράλληλα με τις σπουδές του, εργάστηκε ως σκηνογράφος σε φοιτητικές παραστάσεις και σε μικρές σκηνές του Μονάχου, κι αργότερα στην εκπαιδευτική δημόσια τηλεόραση .

Το καλοκαίρι του 1966 επέστρεψε στην Ελλάδα για να εκτίσει τη στρατιωτική του θητεία, ως επί το πλείστον στην Τηλεόραση Ενόπλων Δυνάμεων (ΤΕΔ) ‒ αποσπάστηκε και στο Λόχο Ορεινών Καταδρομών που τα χαράματα της 21ης Απριλίου του 1967 κατέλαβε τον Πύργο του ΟΤΕ στην Πλατεία Βικτωρίας. Απολύθηκε στα τέλη του 1968 κι έφυγε πάλι για τη Γερμανία. Εκεί συνδέθηκε με το χώρο του κινηματογράφου, αρχικά ως σκηνογράφος-ενδυματολόγος και σχεδιαστής παραγωγής (production designer), στη συνέχεια και ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος του «Κινηματογράφου των Δημιουργών» (Autorenfilm) του «Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου» (Junger Deutscher Film).

Ο Περάκης είχε διττή ‒εικαστική και σκηνοθετική‒ παρουσία στον κινηματογράφο από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 έως τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Το όνομά του ως εικαστικού συνδέθηκε με περισσότερες από 20 κινηματογραφικές παραγωγές ‒ ανάμεσά τους
το Ταμπούρλο (Die Blechtrommel 1978) και ο Ταξιδιώτης (Homo Faber 1991) του Volker Schlöndorff. Από τη φιλμογραφία του ‒η οποία έως σήμερα αριθμεί 16 παραγωγές με δική του σκηνοθεσία και δικό του (τις περισσότερες φορές) σενάριο‒ ξεχωρίζουν οι ταινίες Bomber und Paganini (1976), Λούφα και παραλλαγή (1984), BIOS και πολιτεία (1987) και Σειρήνες στο Αιγαίο (2005). Εργάστηκε επίσης για τη δημόσια τηλεόραση και τη διαφήμιση.

Παντρεύτηκε τρεις φορές, με τη βιβλιοπώλη Ingrid Lenz (1967), με την art dealer και art director Heidrun Brandt (1982) και με τη φιλόλογο και αργότερα casting director Ανέζα Τζήρου (1991), με την οποία απέκτησαν έναν γιο, τον Κωστή Περάκη.

Ιστορικό της ενότητας περιγραφής

Διαδικασία πρόσκτησης

Δωρεά του ίδιου, Φεβρουάριος 2018

Περιοχή περιεχομένου και διάρθρωσης

Παρουσίαση περιεχομένου

Υλικά και τεκμήρια από όλα τα στάδια παραγωγής ταινιών του κινηματογράφου, τηλεοπτικών παραγωγών και διαφημιστικών σποτ στην Ελλάδα και τη Γερμανία, υλικό προώθησης και προβολής, Τύπος, σχέδια σκηνογραφίας και κοστουμιών για τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και το θέατρο, αλληλογραφία, οικονομικά έγγραφα, ηχητικό και οπτικοακουστικό υλικό, φωτογραφικά τεκμήρια κ.ά.

Επιλογές, εκκαθαρίσεις και τελική διατήρηση

Δεν έγινε καμιά εκκαθάριση.

Προσθήκες υλικού

Πιθανές προσθήκες στο μέλλον.

Σύστημα ταξινόμησης

Θεματική και χρονολογική ταξινόμηση.

Διάγραμμα ταξινόμησης:

Ι. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ Ν.Π. (1971‒2011) (φακ. 1‒45)

Φάκελος 1 DAS GOLDENE DING (1971) | DIE WOHNGENOSSIN (1972) (1971‒1999)
1.1 Das goldene Ding (1971) (1971‒1981)
1.2 Die Wohngenossin (1972): Σενάριο
1.3 Die Wohngenossin (1972): Αλληλογραφία, προϋπολογισμοί κ.ά. (1972‒1973)
1.4 Die Wohngenossin (1972): Έρευνα, σχεδιασμός, παραγωγή (1972)
1.5 Die Wohngenossin (1972): Διανομή, προώθηση, προβολές (1973‒1999)
Φάκελος 2 BOMBER UND PAGANINI (1976) (1973‒1977)
2.1 Σενάριο (πρώτη εκδοχή)
2.2 Σενάριο (οριστική εκδοχή) (1977)
2.3 Σενάριο (γυρίσματος) (1976)
2.4 Προϋπολογισμοί εξόδων, χρηματοδότηση (1973‒1976)
Φάκελος 3 BOMBER UND PAGANINI (1976) (1975‒1978)
3.1 Προετοιμασία παραγωγής
3.2 Παραγωγή, γύρισμα (1975‒1976)
3.3 Προωθητικά έντυπα, υλικό για τον Τύπο, προβολές κ.ά. (1976‒1978)
3.4 Άρθρα και κριτικές για την ταινία (1976‒1978)
Φάκελοι 4‒5 BOMBER UND PAGANINI (1976) (1975‒1976) Φωτογραφικά τεκμήρια
Φάκελος 6 MILO MILO (1979) (1978‒1985)
6.1 Σενάριο
6.2 Προϋπολογισμοί εξόδων, αλληλογραφία κ.ά. (1978‒1984)
6.3 Συμφωνητικά συνεργασίας και κρατικές αποφάσεις (1978‒1985)
6.4 Έρευνα και προετοιμασία παραγωγής
Φάκελος 7 MILO MILO (1979)
7.1 Σχεδιασμός παραγωγής
7.2 Παραγωγή, γύρισμα
7.3 Φροντιστήριο
Φάκελος 8 MILO MILO (1979) (1979‒1980)
8.1 Προώθηση κ.ά.
8.2 Τρέιλερ
8.3 Περιλήψεις σεναρίου, αποκόμματα Τύπου (1979‒1980)
8.4 Δελτία μεταφοράς της ταινίας (1979)
Φάκελος 9 ΑΡΠΑ COLLA (1982) (1981‒1986)
9.1 Σενάριο (1981‒1982)
9.2 Σενάριο (1982)
9.3 Προϋπολογισμοί εξόδων, συμφωνητικά, αλληλογραφία (1981‒1986)
9.4 Προετοιμασία παραγωγής (1982)
9.5 Παραγωγή, γύρισμα (1982)
Φάκελος 10 ΑΡΠΑ COLLA (1982)
10.1 Αρχικοί τίτλοι κ.ά. (1982)
10.2 Ελληνικοί διάλογοι
10.3 Γερμανικοί διάλογοι
10.4 Γερμανικοί διάλογοι για ντουμπλάζ
10.5 Σενάριο σκριπτ
10.6 Δελτία λήψης για το μοντάζ και τον ήχο
Φάκελος 11 ΑΡΠΑ COLLA (1982) (1981‒1988)
11.1 Διανομή, δελτία Τύπου, φωτογραφίες (1981‒1982)
11.2 Προβολές (1982‒1983)
11.3 Αποκόμματα Τύπου, κίνηση εισιτηρίων (1982‒1988)
Φάκελος 12 ΑΡΠΑ COLLA (1982) (1982‒1994)
12.1 Απόδοση δικαιωμάτων, έγγραφα λογιστηρίου (1982‒1994)
12.2‒4 Δελτία εξόδων κ.ά. (1982)
Φάκελος 13 ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ (1984) (1983‒1984)
13.1 Σενάριο (1983)
13.2 Προϋπολογισμοί εξόδων, συμφωνητικά, αλληλογραφία (1983‒1984)
13.3 Σχεδιασμός παραγωγής, παραγωγή, γύρισμα (1984)
13.4 Παραγωγή, γύρισμα (1984)
13.5 Παραγωγή, γύρισμα (1984)
Φάκελος 14 ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ (1984)
14.1 Λίστες διαλόγων κ.ά. (1984)
14.2 Λίστες υποτίτλων (1984)
14.3 Διανομή, προώθηση (1984)
Φάκελος 15 ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ (1984) (1984‒2004)
15.1 Υλικό προώθησης, φωτογραφίες για τον Τύπο κ.ά. (1984)
15.2 Προβολές, εκμετάλλευση: αλληλογραφία (1984‒2004)
15.3 Διανομή, προβολές, εκμετάλλευση: δελτία Τύπου, έντυπα (1984‒2000)
Φάκελος 16 ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ (1984) (1984‒2000)
16.1 Διανομή, προβολές, εκμετάλλευση: from Greece (1984‒1987)
16.2 Αποκόμματα Τύπου (1984‒1988, 2000)
16.3 Κίνηση εισιτηρίων (1984‒1987)
Φάκελος 17 ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ (1984) (1984‒2002)
17.1 Δικαιώματα, εκμετάλλευση, έγγραφα λογιστηρίου (1984‒2002)
17.2 Οπτικοακουστικό υλικό (1984‒1998)
Φάκελος 18 BIOS ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ (1987) (1985‒1995)
18.1 Σενάριο (1987)
18.2 Αλληλογραφία, συμφωνητικά κ.ά. (1985‒1989)
18.3 Αλληλογραφία για προβολές και εκμετάλλευση της ταινίας (1987‒1991)
18.4 Οικονομικά (1986‒1995)
18.5 Προετοιμασία παραγωγής
Φάκελος 19 BIOS ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ (1987)
19.1 Σχεδιασμός παραγωγής, παραγωγή (1987)
19.2 Παραγωγή, γύρισμα (1987)
19.3 Ελληνικοί διάλογοι
19.4 Αγγλικοί και γαλλικοί διάλογοι
19.5 Γερμανικοί διάλογοι και υπότιτλοι
Φάκελος 20 BIOS ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ (1987‒2000)
20.1 Υλικό προώθησης (1987)
20.2 Υλικό προώθησης (1987)
20.3 Υλικό προώθησης (1987)
20.4 Προβολές (1988‒2000)
Φάκελος 21 BIOS ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ (1986‒1989)
21.1‒4 Αποκόμματα Τύπου
Φάκελος 22 ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ (1997) (1996‒1997)
22.1 Σενάριο (1996‒1997)
22.2 Συμφωνητικά παραγωγής και διανομής (1996‒1997)
22.3 Οικονομικά | πνευματικά δικαιώματα (1996‒1997)
22.4 Προετοιμασία παραγωγής: φωτογραφίες ρεπεράζ
22.5 Προετοιμασία παραγωγής: φωτογραφίες αναγνώρισης χώρων
Φάκελος 23 ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ (1997)
23.1 Προετοιμασία παραγωγής
23.2 Παραγωγή, γύρισμα (1997)
23.3 Φωτογραφίες εργασίας (1997)
Φάκελος 24 ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ (1997)
24.1 Σχεδιασμός παραγωγής, παραγωγή
24.2 Υλικά φροντιστηρίου κ.ά.
Φάκελος 25 ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ (1997‒1999)
25.1 Παραγωγή, αποπεράτωση
25.2 Προώθηση
25.3 Προβολές
Φάκελος 26 ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ (1997‒1999)
Αποκόμματα Τύπου και τεύχη περιοδικών
Φάκελος 27 ΘΗΛΥΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (1999) (1998‒2000)
27.1 Σενάριο (1998)
27.2 Συμφωνητικά | οικονομικά | πνευματικά δικαιώματα (1998‒1999)
27.3 Αλληλογραφία (1998‒2000)
27.4‒5 Προετοιμασία παραγωγής: φωτογραφίες ανίχνευσης και αναγνώρισης χώρων, κάστινγκ και δοκιμαστικές (τυπώματα | φιλμ)
Φάκελος 28 ΘΗΛΥΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (1999)
28.1 Σχεδιασμός παραγωγής, γύρισμα, αποπεράτωση
28.2 Σχεδιασμός παραγωγής, γύρισμα, αποπεράτωση
28.3 Προώθηση, προβολές, υποδοχή
Φάκελος 29 ΘΗΛΥΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (1999)
Φωτογραφίες εργασίας
Φάκελος 30 ΘΗΛΥΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (1999)
30.1 Φωτογραφίες εργασίας
30.2 Φωτογραφίες εργασίας (τυπώματα | φιλμ)
Φάκελος 31 ΘΗΛΥΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (1999)
Ηχητικό και οπτικοακουστικό υλικό
Φάκελοι 32‒33 ΘΗΛΥΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (1999)
Οπτικοακουστικό υλικό
Φάκελος 34 Η ΦΟΥΣΚΑ (2001) (2000‒2003)
34.1 Έρευνα για το σενάριο
34.2 Σενάριο (2000)
34.3 Συμφωνητικά | οικονομικά | αλληλογραφία (2000‒2003)
Φάκελος 35 Η ΦΟΥΣΚΑ (2001)
35.1 Προετοιμασία παραγωγής, γύρισμα
35.2‒3 Δοκιμαστικές φωτογραφίες ηθοποιών και φωτογραφίες εργασίας
Φάκελος 36 Η ΦΟΥΣΚΑ (2001) (2001‒2002)
36.1 Αποπεράτωση (2001)
36.2 Προώθηση, προβολές (2001)
36.3 Αποκόμματα Τύπου και τεύχη περιοδικών (2001‒2002)
Φάκελος 37 Η ΦΟΥΣΚΑ (2001)
Ηχητικό, ψηφιακό και οπτικοακουστικό υλικό (2001‒2002)
Φάκελος 38 Η ΛΙΖΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ (2002) (2002‒2003)
38.1 Σενάριο | αλληλογραφία (2002‒2003)
38.2 Προετοιμασία και σχεδιασμός παραγωγής (2002)
38.3 Προβολές, προώθηση, υποδοχή (2002‒2003)
38.4‒5 Ηχητικό, ψηφιακό, οπτικοακουστικό υλικό
Φάκελος 39 ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ (2005) (2004‒2007)
39.1 Έρευνα | σενάριο (2004)
39.2 Σενάριο (2004)
39.3 Αλληλογραφία κ.ά. (2004‒2007)
Φάκελος 40 ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ (2005) (2004‒2005)
40.1 Προετοιμασία και σχεδιασμός παραγωγής
40.2 Προετοιμασία παραγωγής | γύρισμα(2004‒2005)
Φάκελος 41 ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ (2005) (2005‒2007)
41.1 Αποπεράτωση (2005)
41.2 Προώθηση, προβολές (2005‒2007)
41.3 Οικονομικά (2005‒2006)
41.4 Υποδοχή, αρθρογραφία (2005‒2007)
Φάκελοι 42‒43 ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ (2005)
Ηχητικό, ψηφιακό και οπτικοακουστικό υλικό
Φάκελος 44 ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ (2007) (2006‒2007)
44.1 Αλληλογραφία, έρευνα και προετοιμασία παραγωγής (2006‒2007)
44.2 Σχεδιασμός παραγωγής, γύρισμα, αποπεράτωση (2007)
44.3 Προώθηση, οικονομικά, υποδοχή (2007)
Φάκελος 45 ARTHERAPY (2010) | ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ (2011) (2009‒2011)
45.1 Artherapy (2009)
45.2 Artherapy (2010)
45.3‒4 Σειρήνες στη στεριά (2011)

IΙ. ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ Ν.Π. (1983‒2007) (φάκ. 46‒54)
Φάκελος 46 POLIS (1994) (1993‒1994)
46.1 Έρευνα
46.2 Σενάριο
46.3 Αλληλογραφία (1993‒1997)
46.4 Προϋπολογισμοί και συμφωνητικά συνεργασίας (1994)
Φάκελος 47 POLIS (1994) (1993‒1998)
47.1 Έρευνα και σχεδιασμός παραγωγής
47.2 Γύρισμα (1993‒1994)
47.3 Αποπεράτωση και προώθηση (1994‒1998)
47.4 Οικονομικά (1993‒1998)
Φάκελος 48 POLIS (1994) (1993‒1994)
Φωτογραφίες εργασίας και φωτογραφίες από το γύρισμα
Φάκελοι 49‒51 POLIS (1994)
Ψηφιακό, ηχητικό και οπτικοακουστικό υλικό
Φάκελος 52 ΛΟΥΦΑ, Η ΣΕΙΡΑ (2006) (1983‒2006)
52.1 Προγενέστερα ματαιωμένα σχέδια για την τηλεόραση (1983‒1992)
52.2 Έρευνα | πρόταση παραγωγής (2005;‒2006)
52.3 Σενάριο γυρίσματος (2006)
Φάκελος 53 ΛΟΥΦΑ, Η ΣΕΙΡΑ (2006‒2007)
53.1 Προϋπολογισμός και προετοιμασία παραγωγής
53.2 Προπαραγωγή
53.3 Γύρισμα, αποπεράτωση, προώθηση και υποδοχή
Φάκελος 54 ΛΟΥΦΑ, Η ΣΕΙΡΑ (2006)
Ψηφιακό, ηχητικό και οπτικοακουστικό υλικό

IΙΙ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Ν.Π. ΣΕ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΛΛΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ (1965‒1993) (τεκμήρια περί το 1940‒1996) (φάκ. 55‒73)
Φάκελος 55 1964‒1977
55.1 Stranded (1965) (1964)
55.2 Tribunal 1982 (1971)
55.3 Strohfeuer (1972)
55.4 Die Verrohung des Franz Blum (1974)
55.5 Lina Braake (1974)
55.6 Lenau (1974)
55.7 Berlinger (1975)
55.8 Die verlorene Ehre der Katharina Blum (1975)
55.9 Taugenichts (1977)
Φάκελος 56 DIE BLECHTROMMEL (1978) (περί το 1940‒1977)
56.1 Αρχειακή και βιβλιογραφική έρευνα (1978, τεκμήρια περί το 1940‒1977)
56.2‒3 Έρευνα, ανίχνευση και αναγνώριση χώρων (1978)
Φάκελος 57 DIE BLECHTROMMEL (1978) (1978‒1981)
57.1 Προετοιμασία και προγραμματισμός παραγωγής και γυρίσματος (1978)
57.2 Σχεδιασμός παραγωγής: αλληλογραφία (1978)
57.3 Σχεδιασμός παραγωγής (1978)
57.4 Παραγωγή, γύρισμα, προβολές (1978‒1981)
Φάκελος 58 DIE BLECHTROMMEL (1978)
Παραγωγή, γύρισμα (1978)
Φάκελος 59 ENGEL AUS EISEN (1980)
59.1 Αρχειακή έρευνα (1980)
59.2 Έρευνα, ανίχνευση και αναγνώριση χώρων (1980)
59.3 Προετοιμασία και προγραμματισμός παραγωγής και γυρίσματος (1980)
59.4 Σχεδιασμός παραγωγής, παραγωγή, γύρισμα (1980)
Φάκελος 60 1981‒1986
60.1 Οι απέναντι (1981)
60.2 Bekentnisse des Hochstaplers Felix Krull(1981)
60.3 Der Mann auf der Mauer (1982)
60.4 Der Spiegel (1984) (1981‒1983)
60.5 Kir Royal: Königliche Hoheit (1986) (1985‒1988)
Φάκελος 61 DES TEUFELS PARADIES (1987) (1986)
61.1 Σενάριο (1986)
61.2 Συμφωνητικά, προϋπολογισμοί, αλληλογραφία (1986)
61.3 Προετοιμασία παραγωγής (1986)
61.4 Ποικίλα, αναμνηστικά (1986)
Φάκελος 62 DES TEUFELS PARADIES (1987) (1986)
62.1 Φωτογραφίες (έρευνα, ρεπεράζ, κατασκευή σκηνικών, γυρίσματα) (1986)
62.2 Φωτογραφίες (έρευνα, ρεπεράζ) (1986)
62.3‒4 Φωτογραφίες (έρευνα, ρεπεράζ, κατασκευή σκηνικών, σκηνές) (1986)
Φάκελος 63 ZWEI FRAUEN (1989) (1986, 1988‒1989)
63.1 Συμφωνητικά, οικονομικά, αλληλογραφία (1986, 1988)
63.2 Προετοιμασία παραγωγής (1988)
63.3 Σχεδιασμός παραγωγής: σχέδια Ν.Π., σημειώσεις κ.ά. (1988)
63.4 Φωτογραφίες (1988‒1989)
Φάκελος 64 HOMO FABER (1991) (1989‒1990)
64.1 Σενάριο (1989‒1990)
64.2‒3 Έρευνα
Φάκελος 65 HOMO FABER (1991) (1989‒1990)
65.1 Αλληλογραφία με Bioskop Film GmbH (1989‒1990)
65.2 Αλληλογραφία (για Lockheed Super Constellation) (1989‒1990)
65.3 Αλληλογραφία (ανίχνευση χώρων) (1989‒1990)
Φάκελος 66 HOMO FABER (1991) (1989‒1996)
66.1 Γενική αλληλογραφία (για όλα τα στάδια της παραγωγής, τις προβολές και την προώθηση της ταινίας) (1989‒1991)
66.2 Συμφωνητικά, οικονομικά (1989‒1996)
Φάκελος 67 HOMO FABER (1991) (1989‒1990)
67.1‒5 Ανίχνευση χώρων (φωτογραφικά τεκμήρια)
Φάκελος 68 HOMO FABER (1991) (1989‒1990)
68.1‒3 Ανίχνευση χώρων (φωτογραφικά τεκμήρια)
Φάκελος 69 HOMO FABER (1991) (1989‒1990)
69.1‒2 Ανίχνευση χώρων (φωτογραφικά τεκμήρια)
69.3 Αναγνώριση χώρων (φωτογραφικά τεκμήρια)
Φάκελος 70 HOMO FABER (1991) (1989‒1990)
70.1‒3 Σχεδιασμός παραγωγής
70.4 Εκτέλεση σκηνικών, γύρισμα
Φάκελος 71 HOMO FABER (1991) (1989‒1991)
71.1 Προγράμματα γυρίσματος (1989‒1990)
71.2 Διάλογοι, υπότιτλοι
71.3 Διανομή, προβολές (1991)
71.4 Υποδοχή (1990‒1991)
71.5 Ημερολόγια εργασίας Ν.Π. κ.ά. (1989‒1990)
Φάκελος 72 HOMO FABER
Οπτικοακουστικό υλικό
Φάκελος 73 SCHTONK (1992) (1990‒1991)
73.1 Αλληλογραφία (1990‒1991)
73.2 Προετοιμασία παραγωγής (1990‒1991)
73.3 Σχεδιασμός παραγωγής, γύρισμα κ.ά.
Φάκελοι 74‒75 DIE ZWEITE HEIMAT (1993)
Σενάρια

IV. ΘΕΑΤΡΟ (1963‒1974;) (φάκ. 76)
Φάκελος 76 ΣΚΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ (1963‒1970)
76.1 Studiobühne München (1963‒1965)
76.2 Theater 44 | Das Münchner Rationaltheater(1965‒1966)
76.3 Schaubühne München, Theater in der Leopoldstraße (1966‒1974;)
76.4 Φοιτητικά σχέδια για θεατρικές παραγωγές στην τηλεόραση (δεκαετία 1960)

V. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ (1990‒2009) (φάκ. 77‒79)
Φάκελος 77 1990‒1996
77.1‒3 Υλικά από διαφημιστικά σποτ Ν.Π.
Φάκελος 78 1997‒2009
78.1‒4 Υλικά από διαφημιστικά σποτ Ν.Π.
Φάκελος 79 1992‒1997
79.1‒3 «Megapolis» (1992)
79.4 Θεσσαλονίκη Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης (1996‒1997)

VI. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ΠΟΙΚΙΛΑ (1959‒1990) (φάκ. 80)
Φάκελος 80 ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ΠΟΙΚΙΛΑ | ΚΙΕΡΙΟΝ (1959‒1990)
80.1 Προσωπικά έγγραφα Ν.Π. (1966‒1969)
80.2 Κιέριον (1968‒1970)
80.3 Ποικίλα (1959‒1990)

VII. ΗΧΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ κ.ά. (1972‒1997) (φάκ. 81‒82)
Φάκελος 81 1972 και χ.χ.
Φάκελος 82 1975‒1997

VIII. ΥΛΙΚΟ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΟ ΕΚΤΟΣ ΦΑΚΕΛΩΝ (1960‒2010)
Συρτάρι 1α ΣΧΕΔΙΑ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΥΜΙΩΝ Ν.Π. (1971‒1991) (αρ. 001‒194)
Συρτάρι 1β ΣΧΕΔΙΑ, ΥΛΙΚΑ κ.ά.: ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ (1984‒1986) (αρ. 195‒213)
Συρτάρι 2α ΣΧΕΔΙΑ, ΥΛΙΚΑ κ.ά. (1976‒2010) (αρ. 214‒251)
Συρτάρι 2β ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ (1975‒1991) (αρ. 252‒261)
Συρτάρι 2γ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ (1982, 1987) (αρ. 262‒263)
Συρτάρι 2δ ΑΦΙΣΕΣ (1970‒2011) (αρ. 264‒318)
Συρτάρι 2ε ΖΩΓΡΑΦΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΡΙΤΩΝ (1976, 1991;) (αρ. 319‒321) ΝΕΑΝΙΚΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΑ ΕΡΓΑ Ν.Π. (1960) (αρ. 322‒324)

Περιοχή όρων πρόσβασης και χρήσης

Όροι πρόσβασης

Δεν υπάρχουν περιορισμοί στην πρόσβαση

Όροι αναπαραγωγής

Γλώσσα(ες) των τεκμηρίων

Αλφάβητο(α) των τεκμηρίων

Σημειώσεις για τη γλώσσα και γραφή των τεκμηρίων

Ελληνικά, γερμανικά, αγγλικά, γαλλικά

Φυσικά χαρακτηριστικά και τεχνικές προϋποθέσεις

Εργαλεία έρευνας

Αναλυτική περιγραφή φακέλου/υποφακέλου σε ηλεκτρονική μορφή.

Περιοχή συμπληρωματικών πηγών

Εντοπισμός πρωτοτύπων

Εντοπισμός αντιγράφων

Συμπληρωματικές πηγές / σχετικές ενότητες περιγραφής

Ψηφιοποιημένο υλικό από το αρχείο του Νίκου Περάκη και στοιχεία για τη ζωή και το έργο του υπάρχουν αναρτημένα στην προσωπική του ιστοσελίδα: http://www.nikosperakis.gr/

Σχετιζόμενες περιγραφές

Σημείωση δημοσίευσης

Τεκμήρια από την αρχειακή ενότητα που αφορά την ταινία Λούφα και παραλλαγή παρουσιάστηκαν το Νοέμβριο του 2017 στην έκθεση «Λούφα και παραλλαγή από το αρχείο του Νίκου Περάκη», την οποία διοργάνωσε το ΜΙΕΤ στο Βιβλιοπωλείο του στη Θεσσαλονίκη, και δημοσιεύτηκαν στην ομότιτλη μικρή έκδοση
που κυκλοφόρησε εκτός εμπορίου

Περιοχή παρατηρήσεων

Σημείωση

Το φωτογραφικό υλικό και τα σχέδια του αρχείου θα
καταλογογραφηθούν στο ηλεκτρονικό πρόγραμμα LibSolution σε επίπεδο τεκμηρίου.

Εναλλακτικός(οί) κωδικός(οί) αναγνώρισης

Σημεία πρόσβασης

Τόποι

Ονόματα

Περιοχή ελέγχου της περιγραφής

Κωδικός αναγνώρισης περιγραφής

Κωδικός αναγνώρισης του φορέα καθιέρωσης της εγγραφής

Κανόνες και/ή συμβάσεις

ΔΙΠΑΠ (Γ) 2η έκδοση

Ημερομηνίες δημιουργίας, αναθεώρησης ή κατάργησης της περιγραφής

Δεκέμβριος 2021

Αλφάβητο(α)

Πηγές

Παρατηρήσεις και Όνομα Αρχειονόμου

Κωνσταντίνα Σταματογιαννάκη

Περιοχή εισαγωγών